Forum Cossacks 3 :: AAR-Y

Poprzedni temat «» Następny temat


Tagi tematu: aary

AAR-Y
Autor Wiadomość
[GP]Warren 
Admin Team :)
łudi łudi, dymi dym


Pomógł: 2 razy
Wiek: 29
Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 8583
Skąd: Łódź

Medale: 6 (Więcej...)
1. Miejsce w PLC (Ilość: 1) 1. Miejsce w RPS (Ilość: 1) 3. Miejsce w PLC (Ilość: 2) 3. Miejsce w Turnieju MOD HH (Ilość: 1) Zasługi dla serwisu Kozacy.org (Ilość: 1)


Wysłany: 2010-11-07, 23:30   AAR-Y

After Action Reports czyli po naszemu opisy naszych ostatnich gier.

Dzisiaj grałem w potyczki. Pierwsza 5000 30pt no atw w drużynie z [PPK]Blessem przeciwko [LEGENDA]Kubie_be i AI very hard.

Drugi mecz to ja i Cichor przeciwko Blessowi i Kubie. 5000 30pt no atw. Ja Ukra, Cichor Turcja, Bless Polska, a Kuba Szkocja. Później spróbuję opisać walki z mojej perspektywy. ;) Mam nadzieję, że reszta zrobi to samo.
_________________
Kontakt: https://www.facebook.com/PeteLevy123 ; warrengda@gmail.com
 
     
Sickboy 

Dołączył: 21 Paź 2010
Posty: 27

Medale: Brak


Wysłany: 2010-11-08, 00:19   

AI very hard moze miec klopoty ze sformulowaniem wnioskow ze swego wystepu. Ja cos sklece jutro :)
 
 
     
bless 
PPK


Dołączył: 22 Paź 2010
Posty: 20
Skąd: Łódź

Medale: Brak


Wysłany: 2010-11-08, 10:41   

W pierwszej grze gralem przeciwko komputerowi. AI w modzie wymiata, ma zajebista ekonomie, kiedy my pod koniec pt mielismy ~600 pkt to Very Hard mial ~900 wiec mozna podpatrzec na repku co robi po kolei :lol: Gorzej juz u niego z taktyka w bitwie. W drugiej grze zagralem Polska przeciwko Ukrainie Warrena i co tu duzo mowic, serki zuupowane z atakiem 52 i rejestrowi na tarcze dalej daja rade.. Naprawde duzo daje robienie formacji, mamy wtedy bonusy do obrony i ataku. Na dluzsze pt ( gralismy 30 bez arta) lepiej zrobic duzo strzelcow i zuupowac ich na maxa. Naprawde fajnie sie gralo, zachecam do sciagania moda.
 
 
     
[GP]Warren 
Admin Team :)
łudi łudi, dymi dym


Pomógł: 2 razy
Wiek: 29
Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 8583
Skąd: Łódź

Medale: 6 (Więcej...)
1. Miejsce w PLC (Ilość: 1) 1. Miejsce w RPS (Ilość: 1) 3. Miejsce w PLC (Ilość: 2) 3. Miejsce w Turnieju MOD HH (Ilość: 1) Zasługi dla serwisu Kozacy.org (Ilość: 1)


Wysłany: 2010-11-08, 12:29   

Opiszę tylko drugą grę. Pierwsza była raczej nudnawa. AI mimo, że bardzo mocny to jednak nie człowiek...

Zasady: 5000 30pt no atw

Uczestnicy: [GeV]Warren (Ukraina) i Cichor (Turcja) vs [PPK]Bless (Polska) i [LEGENDA]Kuba_be (Szkocja)

Postawiłem na ekonomię. Z poprzedniej gry 1v1 z Cichorem wyciągnąłem wniosek, że na 30pt do 10-12 minuty praktycznie upuje się tylko kopalnie, wysyła chłopów na pole, do lasu i do kamienia. Ukraina to nacja, która w modzie prawie w ogóle nie potrzebuje kamienia do rozbudowy, natomiast potrzebuję sporo drewna. Dlatego jak najszybciej posłałem chłopów do młyna, gdzie tak jak w kuźni i akademii porobiłem ulepszenia do żywności. Dzięki temu zabiegowi jako pierwszy dostałem "siekierę". Wydaje mi się, że miałem najszybszą rozbudowę z wszystkich uczestników potyczki, jednak być może wynikało to po prostu z faktu, że Ukraina posiada tańsze budynki.
Wszystkie kopalnie zupowałem na minimum II lvl, kopalnie przy głównym mieście na wyższy poziom. Potrzebowałem surowców na upgrade'y dla serdiuków. W 17th HH są one bardzo drogie. W tej grze wydałem na nie ponad 200 tysięcy złota, a przecież nie ma targowiska.
W stajniach rekrutowałem kozaków rejestrowych, w 4 barakach serdiuków, w 1 pikinierów, którzy mieli za zadanie bronić miasta przed rajdami polskiej konnicy Blessa. Pod koniec czasu pokoju zaciągnąłem do armii kilkunastu mocno ulepszonych kozaków siczowych. Intuicja mi podpowiadała, że mogą się przyczynić do zwycięstwa mojej drużyny.

Tuż po PT Bless lipkami zniszczył moja kopalnie złota, ja w odwecie wysłałem siczowych na jego miasto. I tak jak intuicja mi podpowiadała wcześniej atak był udany. Jednak nie na tyle, aby przechylić szalę zwycięstwa na swoją stronę już w tym momencie gry. Po chwili nasze armie stoczyły ze sobą krwawy bój. Moje 2 formacje po 324 serdiuków, 1 formacja pikinierów oraz neutralnie ustawione formacje rejestrowych kozaków starły się z armią Blessa złożoną z kilku formacji lisowczyków, lipków, kilku formacji pikinierów oraz najemnych semenów. W międzyczasie wysłałem na pomoc Cichorowi 324 serdiuków, ponieważ Kuba posiadał naprawdę silną armię, której główny trzon stanowili szkoccy strzelcy (Highlanders). Mimo mojej pomocy Szkoci dostali się pod główne miasto Turków. Było gorąco, dosłałem jednak następną porcję strzelców, następnie wyrzuciliśmy Kubę z miasta i czym prędzej wysłaliśmy kontratak. Skuteczny. Good Game.

Kilka screenów:























_________________
Kontakt: https://www.facebook.com/PeteLevy123 ; warrengda@gmail.com
 
     
Sickboy 

Dołączył: 21 Paź 2010
Posty: 27

Medale: Brak


Wysłany: 2010-11-08, 17:56   

Okej gajs, kilka slow ode mnie (wymienionego tu jako Kuba),

Obie gry przegralem przez bledy nietrudne do wyeliminowania, druga prawdopodobnie wygralbym gdyby nie brak zelaza i wegla w momencie wbicia sie w miasto Cichora. Mialem wtedy ok. 350 strzelcow szkockich co na pewno wystarczyloby do zgladzenia wszystkich mieszkancow :) i nie pozostawialoby mnie bez szans w starciu z Warrenem.
Pierwsza rzecz - wspomnialem juz o ironie i coalu, warto sie temu przyjrzec, zwlaszcza, gdy stawiacie na armie z duza iloscia jednostek strzelajacych. Mimo zuopwania wszystkich kopalni wegla i zelaza surowcow bylo za malo dla ok. 750 strzelcow
Druga istotna sprawa to formacje, na ktorych ja poki co zupelnie sie nie znam. Wszyscy dookola twierdza, ze trzeba ich uzywac ze wzgledu na spore bonusy do ataku/obrony, ja jednak jestem sceptyczny ze wzgledu na bardzo wyrazny spadek mobilnosci tych jednostek... A moze to tylko moj brak doswiadczenia, bo dotychczas jedyne formacje, jakich uzywalem to 32 i 72 piki na 5000 0 pt :)
Po trzecie... prostym rownaniem, ktorego nie chce mi sie teraz rozwiazywac ani tworzyc mozna obliczyc straty w surowcach przez tworzenie jednostek w dc za pomoca ctrl+klik, tak jak to uczynilem. Prosze nie komentowac :lol:
No i po czwarte i chyba najwazniesze - w porownaniu z normalnymi kozakami rajdy sa tu naprawde grozna bronia. W BtW rajdy przewaznie przeprowadzalo sie banda siczy, ktore mialy 6 ataku o ile sie nie myle. Tu zas mamy szybka kawalerie w diplo kilkukrotnie mocniejsza, chlopki o ile byly w stanie wczesniej dawac jakotaki opor siczom, tak teraz padaja jak muchy w starciu z np. light riderem z dc.

PUZDRO
 
 
     
[GP]Warren 
Admin Team :)
łudi łudi, dymi dym


Pomógł: 2 razy
Wiek: 29
Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 8583
Skąd: Łódź

Medale: 6 (Więcej...)
1. Miejsce w PLC (Ilość: 1) 1. Miejsce w RPS (Ilość: 1) 3. Miejsce w PLC (Ilość: 2) 3. Miejsce w Turnieju MOD HH (Ilość: 1) Zasługi dla serwisu Kozacy.org (Ilość: 1)


Wysłany: 2010-11-08, 18:02   

Cytat:
ja jednak jestem sceptyczny ze wzgledu na bardzo wyrazny spadek mobilnosci tych jednostek

Sprawdź sobie w edytorze. Ja wystawiłem do walki 326 serdiuków bez formacji na 324 w formacji. Formacja zmiażdżyła bez problemu 'wolne' jednostki. Strata mobilności nie jest aż taka spora.

Cytat:
W BtW rajdy przewaznie przeprowadzalo sie banda siczy, ktore mialy 6 ataku o ile sie nie myle.

Husarią ze stajni też czasami się rajdowało. Ponadto Ukraina posiada kozaków siczowych w stajniach, ale kilkukrotnie mocniejszych od tych z diplo. Bardzo dobra jednostka!
_________________
Kontakt: https://www.facebook.com/PeteLevy123 ; warrengda@gmail.com
 
     
Cichor 


Dołączył: 02 Kwi 2010
Posty: 759

Medale: 1 (Więcej...)
Zasługi dla serwisu Kozacy.org (Ilość: 1)


Wysłany: 2010-11-08, 23:19   

Moim oponentem był Sickboy vel Kuba. Generalnie Turcja ma to do siebie, że jednostki nie są najlepsze, ale liczne. Kolejna uwaga to upgrade'y, są one nie najtańsze, przez co w chwili konfliktu moja piechota i jazda (której unowocześnienia są jeszcze droższe i pożerają masy złota) nie mogły walczyć na maksimum swoich możliwości. Następny błąd, który wyszedł z czasem to stosunek pikinierów do strzelców. Postawiłem na 2/3 do 1/3, a dopiero pod koniec pt zacząłem stawiać na większą ilość strzelców. Na szczęście moja gospodarka miała odpowiednie zapasy surowców by w razie czego wytrzymać wjazd Kuby lub blessa.
W trakcie gry okazało się, że mała ilość strzelców o mało nie przyprawiła mnie o klęskę. Dwukrotna odsiecz Warrena pozwoliła mi utrzymać linię frontu, a przy okazji wjechać przeciwnikowi na miasto. Z pamiętnika pewnego Serba:

"Wielki Porta kazała nam rozpoznać teren i wziąć język w pobliżu stolicy wroga, więc poszliśmy. A tam wielkie miasto było pałacu 100, rynków 100, kościołów 500, a domów i ludzi tysiące. Nikt nie stawił nam oporu, a kto śmiał tego braliśmy w niewolę lub zabijaliśmy. Nie było litości dla tych: kobiety, starcy i dzieci. Wśród zabudowań nieliczni mężczyźni uzbrojeni lub nie próbowali stawiać opór - bezskutecznie. Bej, który nam przewodził kazał posłać kilku ludzi by poinformować o tym, że miasto stoi otwarte Sułtanowi, by przysłał jeszcze bardziej drapieżnych tatarów. Jednak ci mieli nigdy nie dotrzeć, a łupy, które zgarnialiśmy miały nas tak obciążyć, że straciliśmy swą lotność i siłę. Podpalając wszystko co nie mogliśmy unieść na naszych rączych koniach zaczęliśmy się gubić i rozłączać, ginąć samotnie w okrutny sposób. Zdawało się, że labiryntowi ulic nie ma granic, a całość potęgował dym, ogień ze spalanych domostw i dym po wystrzałach z muszkietów nielicznych obrońców, którzy poczynali rosnąć w siłę. Zapadały się kopalnie, waliły ratusze, magazyny wybuchały z furią, a odłamki kaleczyły tych, którzy próbowali gasić szalejące płomienie.
Dotarliśmy do morza i wiedząc, że nie ma co liczyć na odsiecz postanowiliśmy walczyć do ostatniej kropli krwi."

Generalnie to z pośpiechu zamiast tatarów wysłać okrężną drogą to przeciągnąłem ich przez środek trwającej z blessem bitwy, który zmiótł moich pikinierów i janczarów oraz posiłkującą ich jazde.
Mój rajd przyniósł jakieś efekty, a wydatna pomoc Warrena, który w tym czasie zmiótł Lechistan pozwoliła opanować sytuację i jak to napisał Warren zaatakować osłabionych górali, którzy chcieli jeszcze stawiać opór, lecz serdiucy, posiłkowani oddziałem moich tatarów, zmietli przeciwnika. Oczywiście kozactwo miało w tym akcie swój wydatny udział.



Sickboy napisał/a:
Mimo zuopwania wszystkich kopalni wegla i zelaza surowcow bylo za malo dla ok. 750 strzelcow


Jedna z cech moda - tutaj nie da się do końca używać technik z BtW. Masa strzelców + osłonowe mięso to nie jest przyszłość, chyba, że na długie PT i posiadając bezpieczne zaplecze z rozwiniętymi kopalniami. Jeszcze bardziej surowcożerne są armaty.

Sickboy napisał/a:
Tu zas mamy szybka kawalerie w diplo kilkukrotnie mocniejsza, chlopki o ile byly w stanie wczesniej dawac jakotaki opor siczom, tak teraz padaja jak muchy w starciu z np. light riderem z dc.


W końcu to najemnicy, a ci byli uznawani za bardzo dobre wojsko w XVII wieku i niejednokrotnie stanowili trzon sił wielu państw. Z tego powodu Eric_Wolf zrobił taki system, że jednostki są mocne, ale nie stworzysz ich w 5 minut całej masy.

Darth Warren napisał/a:
Husarią ze stajni też czasami się rajdowało. Ponadto Ukraina posiada kozaków siczowych w stajniach, ale kilkukrotnie mocniejszych od tych z diplo. Bardzo dobra jednostka!


Od tych z diplo w BtW 1.35, warto to podkreślić. :P
 
     
[GP]Warren 
Admin Team :)
łudi łudi, dymi dym


Pomógł: 2 razy
Wiek: 29
Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 8583
Skąd: Łódź

Medale: 6 (Więcej...)
1. Miejsce w PLC (Ilość: 1) 1. Miejsce w RPS (Ilość: 1) 3. Miejsce w PLC (Ilość: 2) 3. Miejsce w Turnieju MOD HH (Ilość: 1) Zasługi dla serwisu Kozacy.org (Ilość: 1)


Wysłany: 2010-11-08, 23:31   

Cytat:
Jedna z cech moda - tutaj nie da się do końca używać technik z BtW. Masa strzelców + osłonowe mięso to nie jest przyszłość, chyba, że na długie PT i posiadając bezpieczne zaplecze z rozwiniętymi kopalniami. Jeszcze bardziej surowcożerne są armaty.

Oj tak. Graliśmy o 22:00 30pt 5000 z lagiem. Ulepszyłem wszystkie kopalnie żelaza i węgla na 2 poziom, lag nie pozwolił na więcej. I w połowie bitwy nie miałem czym strzelać. Maxiu pożyczył nieco prochu, ale starczyło to tylko na chwilę, przewidziałem jednak nieco tę sytuację i przed końcem PT zacząłem rekrutować pikinierów (na wybicie resztek) i siczowych (szybki wjazd w strzelców), no i udało się.
_________________
Kontakt: https://www.facebook.com/PeteLevy123 ; warrengda@gmail.com
 
     
Cichor 


Dołączył: 02 Kwi 2010
Posty: 759

Medale: 1 (Więcej...)
Zasługi dla serwisu Kozacy.org (Ilość: 1)


Wysłany: 2010-11-09, 00:32   

Najgorsza sprawa to okręty.... Utrzymanie stada fregat, a następnie pozwolenie im walić w co popadnie może się skończyć tragicznie bez odpowiednio przygotowanej gospodarki. Myślę, że taka gra na dużej planszy z wyspami byłaby bardzo ciekawa, nie sądzicie?
 
     
[GP]Warren 
Admin Team :)
łudi łudi, dymi dym


Pomógł: 2 razy
Wiek: 29
Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 8583
Skąd: Łódź

Medale: 6 (Więcej...)
1. Miejsce w PLC (Ilość: 1) 1. Miejsce w RPS (Ilość: 1) 3. Miejsce w PLC (Ilość: 2) 3. Miejsce w Turnieju MOD HH (Ilość: 1) Zasługi dla serwisu Kozacy.org (Ilość: 1)


Wysłany: 2010-11-09, 00:40   

Ciekawa, ale z taką małą ilością portów trwała by baaardzo długo. :) Ja ogólnie przepadam za bitwami wodnymi w BTW, ale takie 1000 10-20pt wyspy, 5000 0-10pt wyspy, bo na większych PT dzięki wymianom w targowisku i jedzeniu z łódek można robić kilkaset okrętów, a to jest męczące i nieciekawe.
_________________
Kontakt: https://www.facebook.com/PeteLevy123 ; warrengda@gmail.com
 
     
Cichor 


Dołączył: 02 Kwi 2010
Posty: 759

Medale: 1 (Więcej...)
Zasługi dla serwisu Kozacy.org (Ilość: 1)


Wysłany: 2010-11-09, 00:49   

Darth Warren napisał/a:
Ciekawa, ale z taką małą ilością portów trwała by baaardzo długo. :) Ja ogólnie przepadam za bitwami wodnymi w BTW, ale takie 1000 10-20pt wyspy, 5000 0-10pt wyspy, bo na większych PT dzięki wymianom w targowisku i jedzeniu z łódek można robić kilkaset okrętów, a to jest męczące i nieciekawe.


Tutaj nie jest tak łatwo, dobrze wiesz, że brak marketu. Kilka portów można postawić przy dobrej ekonomii (czyli 3 bo potem zeżrą nas ceny :P), do tego upy z akademii i da radę zrobić małe floty, które będą mogły ze sobą walczyć w być może mało epickich bitwach, ale zawsze.

A tak w ogóle to mógłbyś wstawić do publicznych wiadomości tego repka z gry, co Warren? ;>
 
     
Maxiu 



Wiek: 30
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 1566

Medale: 5 (Więcej...)
1. Miejsce w PLC (Ilość: 1) 2. Miejsce w PLC (Ilość: 1) 2. Miejsce w RPS (Ilość: 1) 2. Miejsce w WoF (Ilość: 1) 3. Miejsce w PLC (Ilość: 1)


Ostrzeżeń:
 2/4/6
Wysłany: 2010-11-09, 00:54   

Dzisiaj graliśmy z Łorenem 2v2 i udało nam się wygrać dzięki fartowi i korzystnemu układowi planet. :shock:
_________________
 
     
[GP]Warren 
Admin Team :)
łudi łudi, dymi dym


Pomógł: 2 razy
Wiek: 29
Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 8583
Skąd: Łódź

Medale: 6 (Więcej...)
1. Miejsce w PLC (Ilość: 1) 1. Miejsce w RPS (Ilość: 1) 3. Miejsce w PLC (Ilość: 2) 3. Miejsce w Turnieju MOD HH (Ilość: 1) Zasługi dla serwisu Kozacy.org (Ilość: 1)


Wysłany: 2010-11-09, 01:00   

Cytat:
A tak w ogóle to mógłbyś wstawić do publicznych wiadomości tego repka z gry, co Warren? ;>

Wrzucę, zedytuję później mojego posta z opisem gry.
_________________
Kontakt: https://www.facebook.com/PeteLevy123 ; warrengda@gmail.com
 
     
Cichor 


Dołączył: 02 Kwi 2010
Posty: 759

Medale: 1 (Więcej...)
Zasługi dla serwisu Kozacy.org (Ilość: 1)


Wysłany: 2010-11-09, 01:03   

Maxiu napisał/a:
Dzisiaj graliśmy z Łorenem 2v2 i udało nam się wygrać dzięki fartowi i korzystnemu układowi planet. :shock:


A ciutkę więcej od siebie? Tak się składa, że nie miałem szansy dzisiaj zagrać z Wami, więc chociaż poczytam Wasze opisy walk. Może kiedyś nawet z tego trzeba będzie odpowiedni subdział zrobić. :P
 
     
Sickboy 

Dołączył: 21 Paź 2010
Posty: 27

Medale: Brak


Wysłany: 2010-11-09, 02:02   

Nie ma o czym pisac, koszmarny lag i niewyobrazalnie nudna gra, max zrobil mnie jak chcial szybka jazda, choc bylbym sklonny stwierdzic, ze moja armia byla silniejsza :S
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Cossacks 3 DLC: Days of Brillance z polską kampanią!



© 2009-2011 | Kozacy.org - polskie centrum gry Kozacy I & II. Wszelkie prawa zastrzezone. Kopiowanie elementów zawartych na stronie zabronione.

Partner - StartVISION.pl modified by Kozacy.org
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group