Forum Cossacks 3 :: Wasze pomysły na zwiększenie balansu w grze.

Poprzedni temat «» Następny temat


Tagi tematu: balansu, grze., na, pomysly, wasze, zwiekszenie

Wasze pomysły na zwiększenie balansu w grze.
Autor Wiadomość
[GP]Warren 
Admin Team :)
łudi łudi, dymi dym


Pomógł: 2 razy
Wiek: 28
Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 8566
Skąd: Łódź

Medale: 6 (Więcej...)
1. Miejsce w PLC (Ilość: 1) 1. Miejsce w RPS (Ilość: 1) 3. Miejsce w PLC (Ilość: 2) 3. Miejsce w Turnieju MOD HH (Ilość: 1) Zasługi dla serwisu Kozacy.org (Ilość: 1)


Wysłany: 2017-01-03, 11:59   Wasze pomysły na zwiększenie balansu w grze.

Istnieje możliwość utworzenia polskiej modyfikacji gry lub nawet patcha mającego wpływ na balans rozgrywki w Cossacks 3. Macie jakieś pomysły?

Z chęcią zacznę dyskusję. Rozpocznę od upgrade'ów. Moim zdaniem balans oznacza (prawie) równomiernie wykorzystywanie wszystkich dostępnych zasobów, bądź możliwość wyboru jednej z kilku dostępnych ścieżek rozwoju. W C1 i w C3 jest tylko jedna ścieżka rozwoju – kamień.

Moje pierwsze pomysły:

1) Pozostawienie 2 ulepszeń wydobycia kamienia w grze.
2) Zmiana wartości „siekierki” do +75%.
3) Dodanie drugiego upa do drewna o wartości +150%

Upy do kamienia powinny być nieco droższe niż te usprawniające zbieranie drewna. W rezultacie otrzymalibyśmy 2 możliwości – nieco droższe i nieco bardziej efektywne zbieranie kamienia lub nieco tańsze, lecz mniej efektywne ścinanie drzew. Różnica między ich cenami, a efektywnością powinna być na tyle niewielka, aby różnica pomiędzy częstotliwością wyboru na szelu między kamieniem, a drewnem nie wynosiła więcej niż 2x-3x, czyli max. 75% do 25%.

Proponuję takie ceny. Wychodzę z założenia, że im mniej zmian w grze tym lepiej:

1) Up 100% kamień: 1500 złota, 3000 żelaza
2) Up 200% kamień: 1500 złota, 12000 węgla
3) Up 75% drewna: 500 złota, 5000 zboża
4) Up 150% drewna: 1500 złota, 15000 zboża

Jak pewnie wiecie: 15000 zboża jest na rynku mniej warte od 12000 węgla. I to dosyć zdecydowanie. Można zwiększyć koszt drugiego upa na drewno. Może 20000 zboża?

Myślę, że przy podanych wartościach ulepszeń oraz ich cenach wybór pomiędzy kamieniem i drewnem będzie trudniejszy i zależny:

- od wyboru nacji (patrz: Rosja, Turcja, Ukraina, Algieria)
- od ilości kamienia/drewna przy bazie startowej
- od taktyki przeciwnika ;-)

Dalej. Młyny i pola powinny mieć większe znaczenie w rozgrywce. Jak wielu graczy zauważyło, w XVII wieku to zboże było najważniejszym surowcem. Ulepszenie upów do młyna na ok 50-100% pozwoliłaby jeszcze bardziej zróżnicować rozgrywkę – ponieważ dodatkowo łatwiej byłoby zupować kopalnie co doprowadziłoby do zwiększenia znaczenia roli żelaza i węgla. Ponadto zmniejszyłaby się trochę rola marketu.
_________________
Kontakt: https://www.facebook.com/PeteLevy123 ; warrengda@gmail.com
Ostatnio zmieniony przez [GP]Warren 2017-01-03, 12:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Furjoza

Dołączył: 16 Paź 2016
Posty: 2
Skąd: Polska

Medale: Brak


Wysłany: 2017-01-03, 12:42   

drugi up na drewno spoko, ale nie za drewno. Nikt nie wylozy 5k drewna na starcie gry. To od razu blokuje tę drogę. Muszkieterzy XVIII Dani powinni dostać nerfa, sa zdecydowanie za mocni. Dragoni najemnicy XVIII tez psują rozgrywkę, bo znakomita większość gier konczy sie dragoni vs dragoni albo powinna powstac jakas kontra na nich sensowna.
 
     
[GP]Warren 
Admin Team :)
łudi łudi, dymi dym


Pomógł: 2 razy
Wiek: 28
Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 8566
Skąd: Łódź

Medale: 6 (Więcej...)
1. Miejsce w PLC (Ilość: 1) 1. Miejsce w RPS (Ilość: 1) 3. Miejsce w PLC (Ilość: 2) 3. Miejsce w Turnieju MOD HH (Ilość: 1) Zasługi dla serwisu Kozacy.org (Ilość: 1)


Wysłany: 2017-01-03, 12:46   

Furjoza, tam miało być zboże. Mój błąd! Poprawiam. :)

Jednostki "szczelające" opiszę później, bo to dosyć szeroki temat.
_________________
Kontakt: https://www.facebook.com/PeteLevy123 ; warrengda@gmail.com
 
     
[-WN-]Stalman 

Wiek: 18
Dołączył: 18 Lis 2016
Posty: 16
Skąd: Z miasta WN

Medale: Brak


Wysłany: 2017-01-03, 16:02   

Furjoza napisał/a:
drugi up na drewno spoko, ale nie za drewno. Nikt nie wylozy 5k drewna na starcie gry. To od razu blokuje tę drogę. Muszkieterzy XVIII Dani powinni dostać nerfa, sa zdecydowanie za mocni. Dragoni najemnicy XVIII tez psują rozgrywkę, bo znakomita większość gier konczy sie dragoni vs dragoni albo powinna powstac jakas kontra na nich sensowna.


Dragoni przedstawiają twoją potęgę gospodarczą. Dragoni najemnicy są mocni ale mają też swoją cenę, 100 złota za sztukę i utrzymanie amunicji nie jest tanie. Poza tym już dostali porządnego nerfa bo strzelają tak ze miedzy ich dwoma strzałami zdążę kichnąć 2 razy. Jeśli chodzi o kontrę to w bitwie przydatni są sicze w tej kwestii :)
_________________
Ave WN!
 
     
[GP]Warren 
Admin Team :)
łudi łudi, dymi dym


Pomógł: 2 razy
Wiek: 28
Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 8566
Skąd: Łódź

Medale: 6 (Więcej...)
1. Miejsce w PLC (Ilość: 1) 1. Miejsce w RPS (Ilość: 1) 3. Miejsce w PLC (Ilość: 2) 3. Miejsce w Turnieju MOD HH (Ilość: 1) Zasługi dla serwisu Kozacy.org (Ilość: 1)


Wysłany: 2017-01-03, 16:09   

I drożeją! ;-)

Part 2 - Budynki:

1 – Ratusz

Jest to najważniejszy budynek w grze i o dziwo w C1 i C3 ma bardzo mało HP. Moim zdaniem warto zwiększyć ilość „punktów życia” TH o 50% oraz co zdecydowanie ważniejsze – ratusz powinien zwiększać limit miejsc dla jednostek o dodatkowe 50-100% w stosunku do stanu obecnego. Ceny bez zmian. Uważam, że te 4 ratusze, które można postawić na 5000 20pt to idealna liczba. Przy obecnej prędkości gry C3 nie zaspamujemy mapy ratuszami, ani tym bardziej domkami dzięki większemu limitowi jednostek.

Co o tym sądzicie?
_________________
Kontakt: https://www.facebook.com/PeteLevy123 ; warrengda@gmail.com
 
     
Furjoza

Dołączył: 16 Paź 2016
Posty: 2
Skąd: Polska

Medale: Brak


Wysłany: 2017-01-03, 17:58   

Okey, dragoni przedstawiaja potęgę gospodarczą, ale jak popatrzymy na inne RTSy, to jest wiele otwarć (build orderów) i wiele kompozycji jednostek (na każdą fazę gry). W C3 ihmo tego brakuje, zauważyłem, że w większości gier wszyscy robią to samo, wygrywa kto zrobi to lepiej, a 90% gier to dragon vs dragon z nieistotnymi dodatkami. Dlatego dwie opcje ekonomiczne to już bardzo fajne urozmaicenie.
 
     
[GP]Warren 
Admin Team :)
łudi łudi, dymi dym


Pomógł: 2 razy
Wiek: 28
Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 8566
Skąd: Łódź

Medale: 6 (Więcej...)
1. Miejsce w PLC (Ilość: 1) 1. Miejsce w RPS (Ilość: 1) 3. Miejsce w PLC (Ilość: 2) 3. Miejsce w Turnieju MOD HH (Ilość: 1) Zasługi dla serwisu Kozacy.org (Ilość: 1)


Wysłany: 2017-01-03, 18:49   

Furjoza napisał/a:
Okey, dragoni przedstawiaja potęgę gospodarczą, ale jak popatrzymy na inne RTSy, to jest wiele otwarć (build orderów) i wiele kompozycji jednostek (na każdą fazę gry). W C3 ihmo tego brakuje, zauważyłem, że w większości gier wszyscy robią to samo, wygrywa kto zrobi to lepiej, a 90% gier to dragon vs dragon z nieistotnymi dodatkami. Dlatego dwie opcje ekonomiczne to już bardzo fajne urozmaicenie.


Więcej otwarć oraz możliwości rozwoju doda nam zmiana atrybutów części jednostek i budowli.

Oprócz niemalże zrównania drewna z kamieniem, dobrze by było gdyby młyny stanowiły drugą alternatywę dla kamienia - da się to zrobić. ;-)
_________________
Kontakt: https://www.facebook.com/PeteLevy123 ; warrengda@gmail.com
 
     
Aleksy 

Dołączył: 19 Kwi 2012
Posty: 15

Medale: Brak


Wysłany: 2017-01-03, 19:08   

Mocniejsze, ale droższe ulepszenia dla rolników mogą się okazać dobrą drogą dla wspomnianej drugiej alternatywy. Ponadto warto obniżyć trochę cenę młynów. Pierwszy port powinien być bardzo tani oraz łódki. Powinny się szybciej produkować a następne porty szybko muszą drożeć. Nawet do 10 razy, bo w Kozakach Powrót na Wojnę ludzie spamowali statkami i portami. Bitwy morskie złożone z 500 fregat i 50 portów były totalną głupotą. Moja propozycja doprowadzi do wzrostu znaczenia portu i łódek na wszystkie zasady, ale też nie doprowadzi do zbyt wielkiego znaczena tego typu zbierania surowca, bo po 2 porcie na zasady z małym czasem pokoju ceny będą już za wysokie. Jeszcze jedna ważna sprawa to różne ceny portów i efektywności łódek w zależności od wybranego państwa. Morskie potęgi chyba powinny mieć nieco lepiej niż inne.
 
     
Aleksy 

Dołączył: 19 Kwi 2012
Posty: 15

Medale: Brak


Wysłany: 2017-01-03, 19:26   

Wzmocnić husarię! kurwa
 
     
Ernest 


Dołączył: 18 Mar 2011
Posty: 586

Medale: Brak


Wysłany: 2017-01-03, 19:31   

Łucznik algierski powinien mieć 95 hp.
Muszkieter francuski powinien wychodzić 30% szybciej ze stajni.
Pandurzy austriaccy powinni mieć podobny czas wychodzenia do strzelców szkockich w XVIII Anglii.
Szaserzy francuscy powinni wychodzić o jakieś 2 sekundy szybciej.
Husaria polska powinna mieć 300hp, 1 ataku bazowego więcej na start + możliwość tworzenia formacji. Lisowczycy powinni stracić możliwość tworzenia formacji.
Rajtarzy w Szwecji powinni mieć po ulepszeniach jakieś 34 ataku i nieco więcej hp.
Janczar po ulepszeniach powinien mieć 35 a nie 30 ataku.
Hiszpańscy muszkieterowie XVII wieczni powinni po ulepszeniach mieć 30 ataku.


Co do zmian w zbożu jestem za.
Co do upów do drewna i kamienia i tych kombinacji. Jak dla mnie wystarczyłoby usunąć up 200% do kamienia a 100% zrobić nieco droższym.
_________________
 
     
[-WN-]Stalman 

Wiek: 18
Dołączył: 18 Lis 2016
Posty: 16
Skąd: Z miasta WN

Medale: Brak


Wysłany: 2017-01-03, 19:49   

Furjoza napisał/a:
Okey, dragoni przedstawiaja potęgę gospodarczą, ale jak popatrzymy na inne RTSy, to jest wiele otwarć (build orderów) i wiele kompozycji jednostek (na każdą fazę gry). W C3 ihmo tego brakuje, zauważyłem, że w większości gier wszyscy robią to samo, wygrywa kto zrobi to lepiej, a 90% gier to dragon vs dragon z nieistotnymi dodatkami. Dlatego dwie opcje ekonomiczne to już bardzo fajne urozmaicenie.


Przy dragonach bądź jednostkach strzelających bardzo ważna jest tzw zasłona oraz jazda która bez problemu możesz przekosić komuś strzelców w kilka sekund.
Jesli walczy 120 formacja 150 dragonow i 100 siczy kontra 120 formacja 250 dragonow. Jestem przekonany że wygra pierwsza kombinacja. Sprawa tym bardziej jest trudniejsza dla dragonow kiedy przechodzimy 18 wiek i zaczynamy produkować husarię. Trzeba wykazać się w tym wypadku umięjętnością kierowania wojskiem i ochrony swoich strzelców, bo jaki nie byłby ich nerf to i tak zakładam że to oni będą wygrywać dłuższe potyczki.
_________________
Ave WN!
 
     
[-WN-]Stalman 

Wiek: 18
Dołączył: 18 Lis 2016
Posty: 16
Skąd: Z miasta WN

Medale: Brak


Wysłany: 2017-01-03, 19:53   

Ernest napisał/a:
Łucznik algierski powinien mieć 95 hp.
Muszkieter francuski powinien wychodzić 30% szybciej ze stajni.
Pandurzy austriaccy powinni mieć podobny czas wychodzenia do strzelców szkockich w XVIII Anglii.
Szaserzy francuscy powinni wychodzić o jakieś 2 sekundy szybciej.
Husaria polska powinna mieć 300hp, 1 ataku bazowego więcej na start + możliwość tworzenia formacji. Lisowczycy powinni stracić możliwość tworzenia formacji.
Rajtarzy w Szwecji powinni mieć po ulepszeniach jakieś 34 ataku i nieco więcej hp.
Janczar po ulepszeniach powinien mieć 35 a nie 30 ataku.
Hiszpańscy muszkieterowie XVII wieczni powinni po ulepszeniach mieć 30 ataku.


Co do zmian w zbożu jestem za.
Co do upów do drewna i kamienia i tych kombinacji. Jak dla mnie wystarczyłoby usunąć up 200% do kamienia a 100% zrobić nieco droższym.


Myślę że nieco przesadziłeś z niektórymi kwestiami Ernesto :)
_________________
Ave WN!
 
     
Ernest 


Dołączył: 18 Mar 2011
Posty: 586

Medale: Brak


Wysłany: 2017-01-03, 19:59   

Nie. Wszystko tu jest przetestowane i wyliczone. Jeśli coś nie pasuje to nikt nie musi się tego słuchać. Zaznaczam, że Warren planuje to jako nieoficjalny pacz na zasadzie modyfikacji, a więc niekompatybilny z całym serwerem - nikt nie musi tego nawet ściągać i instalować.
Nie podoba się? Przedstaw lepsze pomysły. Dla mnie to są największe bolączki. Rozważałem jeszcze obniżenie ataku dragona z dc z 19 do 16.
_________________
 
     
[GP]Warren 
Admin Team :)
łudi łudi, dymi dym


Pomógł: 2 razy
Wiek: 28
Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 8566
Skąd: Łódź

Medale: 6 (Więcej...)
1. Miejsce w PLC (Ilość: 1) 1. Miejsce w RPS (Ilość: 1) 3. Miejsce w PLC (Ilość: 2) 3. Miejsce w Turnieju MOD HH (Ilość: 1) Zasługi dla serwisu Kozacy.org (Ilość: 1)


Wysłany: 2017-01-03, 20:01   

Chodzi o to, by wprowadzić jak najmniej zmian (nie chcę tak jak inni tworzyć zupełnie innej gry), które naprawią balans gry oraz dodadzą nowe możliwości, np. to co pisałem o drewnie i młynie nie przekreśla gry na kamień - ci co nauczyli się taktyki na kamień nadal mogą grać tą taktyką z małymi zmianami, niemniej jeśli nauczą się również gry na drewno i żywność, to zwiększą swoje szanse na mapach, na których układ surowców byłby bardziej korzystny pod inne taktyki. To co dodał Aleksiej o portach również bardzo mi się podoba. Nawet w zwyłych grach na lądzie z małym dostępem do wody istnieje sens wykorzystania takiej taktyki. :)
_________________
Kontakt: https://www.facebook.com/PeteLevy123 ; warrengda@gmail.com
Ostatnio zmieniony przez [GP]Warren 2017-01-03, 21:57, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
[GP]Warren 
Admin Team :)
łudi łudi, dymi dym


Pomógł: 2 razy
Wiek: 28
Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 8566
Skąd: Łódź

Medale: 6 (Więcej...)
1. Miejsce w PLC (Ilość: 1) 1. Miejsce w RPS (Ilość: 1) 3. Miejsce w PLC (Ilość: 2) 3. Miejsce w Turnieju MOD HH (Ilość: 1) Zasługi dla serwisu Kozacy.org (Ilość: 1)


Wysłany: 2017-01-03, 20:04   

Co do husarii Ernest, to może zrobić z nich bardziej elitarną jednostkę.

1) Dłuższy czas rekrutacji, np. o 30%
2) Więcej HP, np. o 10%
3) Większy atak bazowy, lub dużo mocniejszy ostatni up.
_________________
Kontakt: https://www.facebook.com/PeteLevy123 ; warrengda@gmail.com
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: Podstawowe informacje o grze
Ernest American Conquest 0 2013-01-03, 23:03
Ernest
Brak nowych postów Ogłoszenie: Podstawowe informacje o grze
Ernest American Conquest: Odwet 0 2013-01-03, 22:38
Ernest
Brak nowych postów Ogłoszenie: Podstawowe informacje o grze
Ernest American Conquest: Północ-Południe 0 2013-01-03, 22:41
Ernest
Brak nowych postów [ Ankieta ] PLC seozn 2- pomysły...
[GP]Warren Archiwum Działu Kozacy 1 21 2010-10-24, 12:08
[GP]Warren
Brak nowych postów Nowe pomysły
mad Tylko dla adminow 3 2011-07-23, 16:50
Kokosz
Brak nowych postów pomysły na mapy
Kristow Modyfikacje Kozaków 9 2011-12-07, 17:20
Kristow
Brak nowych postów Complains & Offers/Skargi i Pomysły
[GP]Warren 5000 0pt & 17th HH cups 0 2011-10-06, 19:35
[GP]Warren
Brak nowych postów BUGI W GRZE
Artur_ Kozacka Karczma 1 2017-05-04, 00:52
[GP]Warren
Brak nowych postów Dziwne wydarzenia w grze
Arcio Kozacka Karczma 15 2011-04-07, 14:38
[NCW]
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Najlepsza nacja w grze
Sirius Dla Początkujących - Problemy i pytania 23 2011-04-20, 12:10
Sirius

Cossacks 3 DLC: Days of Brillance z polską kampanią!



© 2009-2011 | Kozacy.org - polskie centrum gry Kozacy I & II. Wszelkie prawa zastrzezone. Kopiowanie elementów zawartych na stronie zabronione.

Partner - StartVISION.pl modified by Kozacy.org
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group