Forum Cossacks 3 :: Akademia Kozacy.org 5000 10pt no art

Poprzedni temat «» Następny temat


Tagi tematu: 10pt, 5000, akademia, art, kozacy.org, no

Przesunięty przez: [GP]Warren
2016-11-19, 18:13
Akademia Kozacy.org 5000 10pt no art
Autor Wiadomość
[GP]Warren 
Admin Team :)
łudi łudi, dymi dym


Pomógł: 2 razy
Wiek: 29
Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 8584
Skąd: Łódź

Medale: 6 (Więcej...)
1. Miejsce w PLC (Ilość: 1) 1. Miejsce w RPS (Ilość: 1) 3. Miejsce w PLC (Ilość: 2) 3. Miejsce w Turnieju MOD HH (Ilość: 1) Zasługi dla serwisu Kozacy.org (Ilość: 1)


Wysłany: 2016-10-07, 10:04   Akademia Kozacy.org 5000 10pt no art

Akademia 5000 10pt no art

5000 10pt no art są zdecydowanie najpopularniejszymi zasadami w Cossacks 1 i Cossacks 3, w związku z czym zdecydowaliśmy się na przekazanie najważniejszych informacji właśnie o tych opcjach w grze. Stosując się do naszych porad oraz rozgrywając min. kilkanaście potyczek tygodniowo będziecie w stanie dorównać profesjonalnym zawodnikom, a swoje doświadczenie możecie wykorzystać w jednej z naszych lig lub nawet na przyszłych Mistrzostwach Polski.

Poznajcie kozacki slang!

Poniżej znajdziecie mini słowniczek kozacko-polski, którego lektura jest obowiązkowa dla każdej osoby chcącej odnaleźć się w trybie multiplayer.

AoP - Army of Peasants (Armia chlopow)
Art - Artyleria (często również wieże, mury i statki wojenne)
Atw - Artyleria, Wieże, Mury (domyślnie też statki wojenne)
Camp - Wyczekiwanie w miejscu na atak przeciwnika
Def - Chlopi domyślnie (18 na start)
Fish - Kutry rybackie
Hf - Have Fun (Milej zabawy)
Hill - Górka
GL - Good Luck (Powodzenia)
GG - Good Game (Dobra gra)
Power/OP - Nacje silniejsze od innych np. Ukraina
PT - Peace time (Czas pokoju)
Raid - wjazd szybko konnica w miasto przeciwnika w celu wyniszczenia ekonomii oponenta.
Random - Losowe (Najczesciej nacje)
Rush - Taktyka, na jak najszybsze zniszczenie przeciwnika
Same Nations - Wszyscy biora te sama nacje
Siekierka - Ulepszenie do wydobycia drewna +100%
Up - Ulepszenie do wydobycia kamienia +200%
$$$, 1kk - Miliony
1000, 1k - zasoby po tysiacu (normalne)
4000, 4k - zasoby po 4 tysiacach (bogate)
5000, 5k - zasoby po 5 tysiacach kazdego (Tysiace)

no art – gra bez artylerii, murów, wież i statków wojennych
no atw – jw.
no hill – zakaz ustawiania armii na wzniesieniach, dotyczy głównie jednostek strzelających
no power – zakaz gry nacjami ponadprzeciętnymi
no raid – zakaz wjazdu jednostkami konnymi w miasto przeciwnika w celu wyniszczenia ekonomii oponenta

Nauczcie się poprawnie zbierać surowce!

Kilka ważnych zasad. Jeśli nie będziecie ich stosowali, zginiecie. ;-)

1. Magazyny służące do składowania drewna stawiamy w LESIE.
2. Magazyny służące do składowania kamienia stawiamy pod kamieniem.
3. Jeśli przy magazynach pracuje ponad 15 chłopów, wydobycie drastycznie spada. Należy wybudować nowy magazyn i skierować do niego część chłopów.

Podstawowa taktyka

Poniżej opiszę jedną z 3 najskuteczniejszych taktyk na zasady 5000 10pt no art na prędkości FAST.

1. Tuż po starcie gry dzielimy wszystkich 18 chłopów na 13 i 5. Niech pierwsza grupa rozpocznie budowę ratusza, a druga młynu. Jeśli przez nieprawidłowe kliknięcie zaznaczysz np. 12 i wieśniaków, nie przejmuj się – to nie jest jakiś wielki błąd, nie stresuj się.

Ratusz powinien zostać postawiony jak najbliżej kupy kamieni – tak jak magazyny, od dołu. Nie od góry, czy z lewej lub prawej – po prostu od dołu.

Młyn postaw jak najbliżej, gdzieś z boku ratusza, ale tak, by nie zasłaniał złóż kamienia – mogą się później przydać.

2. Jeszcze przed zakończeniem stawiania obu budynków zaznacz wszystkich 18 chłopów i czekaj aż chociaż 1 budynek zostanie ukończony. Następnie shiftem zaznacz market (targowisko/rynek) i rozkaż wieśniakom, by postawili go jak najbliżej. Najlepiej gdzieś między ratuszem, a młynem. Szybki market jest ważny w grze na 1v1 i „szalenie ważny” w grach drużynowych 2v2 i 3v3! Im szybciej wykonasz wymianę surowców w targowisku, tym lepsze ceny rynkowe otrzymasz.

Przykładowo.

1 gracz po wykonaniu wymiany na „upa” (to ta taktyka właśnie) otrzyma ponad 12500 węgla
2 gracz otrzyma między 11800 a 12100 węgla
3 gracz otrzyma ~11000 węgla
4 gracz otrzyma już tylko nieco ponad 10000 węgla

Widzisz różnicę? 1 gracz otrzymuje 25% surowców więcej niż zawodnik, który wykonał wymienę jako czwarty.

(dane nie są dokładne, a przybliżone)

3. W trakcie trwania budowy marketu zaznacz wszystkimi chłopami budowę (na shifcie) kuźni i drugiego ratusza, (również pod kamieniem) a tuż po wybudowaniu kuźni (w trakcie budowy ratusza) rozkaż tym samym wieśniakom postawienie dwóch koszar. W koszarach rekrutuj tylko pikinierów.

4. Kiedy tylko rynek zostanie wybudowany, wymień surowce w taki sposób:

5000 węgla na drewno
1000 żelaza na kamień


5. Zaznacz shiftem chłopów stawiających koszary i zleć im postawienie akademii, po czym niech zajmą się zbudowaniem 3 kopalni złota oraz 1 kopalni żelaza. Jeśli nie znajdziesz 3 kopalni złota, postaw chociaż 2, trzecią zajmiesz się później.

Ważne: Do postawienia w sumie 4 kopalń będziesz potrzebował więcej chłopków niż wysłałeś do budowy akademii, więc brakujących musisz dosłać ze złóż kamienia.

6. Zbieraj kamień, ale pamiętaj też od drewnie. W związku z tym przesuń 5 wieśniaków pracujących w kamieniołomie do lasu, by ścinał drzewa – jeśli drzewa znajdują się daleko od ratuszy, postaw magazyn w lesie.

7. Zakup upa na kamień 100% (tzw. taczka). Jeśli cię nie stać, sprawdź czego brakuje i pozyskaj te surowce z wymiany drewna i kamienia.

8. Jak najszybciej uzbieraj surowce, by postawić ataszat wojskowy zwany również diplo/diplomatic centre/dc. Rozpocznij rekrutację ~200 łuczników oraz w nieskończoność kozaków siczowych (sicze). Jeśli złoto spadnie Ci do poziomu <500 jednostek złota zaprzestań ich produkcji i zacznij rekrutować piechurów lub wymień wybrany przez Ciebie surowiec na złoto – byleby nie zboże.

9. W międzyczasie:

- ulepsz atak i obronę pikinierów w koszarach na poziom minimum 4.

- Zajmij wszystkie możliwe złoża złota (powinieneś ich posiadać min. 5, optymalnie 6-7), 1-2 kopalnie żelaza i 2-3 kopalnie węgla.

- Przerzuć kilkunastu chłopków z kamienia na pole i zakup upgrade’y do zboża: 1 w młynie oraz dwa górne w akademii.

- Jeśli zapchasz jakieś źródło kamienia (>15 wieśniaków) postaw magazyny przy jeszcze nie wyeksploatowanych źródłach.

10. Zrekrutuj kilku oficerów i doboszy. Przydadzą się przy tworzeniu formacji. Bez formacji nie wygrasz rozgrywki – pamiętaj!

11. Wybuduj trzeci ratusz i postaraj się uzbierać surowce na drugi upgrade’’u kamienia. 200%, tzw. UP.

12. Dalej pozostaje Ci już tylko walka. Walki nauczysz się w bojach. :)

AUTOR TAKTYKI: [PKS]Mad
TAKTYKĘ SPISALI: [GP]Warren i [GP]Fenek


KONIECZNIE OBEJRZ PONIŻSZE VIDEO!


Cossacks Center - YouTube
_________________
Kontakt: https://www.facebook.com/PeteLevy123 ; warrengda@gmail.com
Ostatnio zmieniony przez [GP]Warren 2016-11-23, 16:55, w całości zmieniany 5 razy  
 
     
Ernest 


Dołączył: 18 Mar 2011
Posty: 586

Medale: Brak


Wysłany: 2016-10-07, 15:04   

No ładnie, postarałeś się, niestety nie ma tu lajków :P
_________________
 
     
[GP]Warren 
Admin Team :)
łudi łudi, dymi dym


Pomógł: 2 razy
Wiek: 29
Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 8584
Skąd: Łódź

Medale: 6 (Więcej...)
1. Miejsce w PLC (Ilość: 1) 1. Miejsce w RPS (Ilość: 1) 3. Miejsce w PLC (Ilość: 2) 3. Miejsce w Turnieju MOD HH (Ilość: 1) Zasługi dla serwisu Kozacy.org (Ilość: 1)


Wysłany: 2016-10-07, 15:33   

W weekend dokończę. Postaram się dorzucić jakieś screeny.
Jest sporo nowych twarzy, widać je nawet w lidze, więc trzeba pomóc. :)
_________________
Kontakt: https://www.facebook.com/PeteLevy123 ; warrengda@gmail.com
 
     
Cav 
CWEL 99%


Pomógł: 2 razy
Wiek: 23
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 3345
Skąd: Warszawa

Medale: Brak


Ostrzeżeń:
 3/4/6
Wysłany: 2016-10-07, 16:23   

Czy taktyki na poszczególne rule różnią się czymkolwiek względem CSX1? Pytam, bo jeszcze nie grałem w "trójeczkę"
_________________
I've got style, miles and miles
 
 
     
mad 


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 1441
Skąd: Gdańsk

Medale: 2 (Więcej...)
2. Miejsce w PLC (Ilość: 2)


Ostrzeżeń:
 1/4/6
Wysłany: 2016-10-07, 16:46   

Oczywiście, że się różnią i granie na 10pt na tzw. 'upa' to porażka już na początku gry. Gry są znacznie wolniejsze, dlatego preferuje się grę na 2th i 2 baraki. Może wkrótce napiszę coś więcej.
 
     
[GP]Warren 
Admin Team :)
łudi łudi, dymi dym


Pomógł: 2 razy
Wiek: 29
Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 8584
Skąd: Łódź

Medale: 6 (Więcej...)
1. Miejsce w PLC (Ilość: 1) 1. Miejsce w RPS (Ilość: 1) 3. Miejsce w PLC (Ilość: 2) 3. Miejsce w Turnieju MOD HH (Ilość: 1) Zasługi dla serwisu Kozacy.org (Ilość: 1)


Wysłany: 2016-10-07, 16:55   

To będę musiał zmieniać opisywana taktyke? Echh :-) mad napisz mi kolejność budowy, a ha to tu pozmienian.
_________________
Kontakt: https://www.facebook.com/PeteLevy123 ; warrengda@gmail.com
 
     
karoldinho 

Dołączył: 23 Wrz 2016
Posty: 18
Skąd: Szczecinek

Medale: Brak


Wysłany: 2016-10-08, 17:43   

no nie jestem może miszczem na 10 pt bo zawsze gram 0pt choć i tak daleko mi do Was to jednak na 10 pt się nie wyrabiam na dragów i kończe grę siczą :D

Niestety z przyczyn ode mnie niezależnych muszę zaprzestać kozaczyć :( mam nadzieję, że sytuacja ustabilizuje się szybko i wrócę na dzikie pola
 
     
Buczek79 

Dołączył: 23 Lis 2014
Posty: 3

Medale: Brak


Wysłany: 2016-10-10, 08:28   

Hey, wtrącę swoje 2 grosze. To prawda ze gra jest dużo wolniejsza niż c1 i w 10 minut można niewiele zrobić, z upem na 200% to samobójstwo w sytuacji gdy grasz z ogarniętymi ludźmi. Sicz zamiast dragonów jak najbardziej pod warunkiem ze zdołasz tą siczą przejąc inicjatywę( tak nękać przeciwnika by używał swoich pikinierów do obrony miasta) wtedy można jak najbardziej robic upa 200%. Ostatnio grałem przeciw 2v2 Arpe i hmm joker? co prawda przegrałem ale dzięki temu ze gość z którym grałem niestety nie lubił tych zasad a zagrał bo grali Polacy i sobie nie pograłem za bardzo :) :)
Gra nie trwała długo bo Arpe zmiótł mojego m8 i we 2 mnie skasowali, szkoda ze tak szybko się skończyła gra bo w końcu mogłem zagrać przeciwko komus kto grać potrafi.
Myśle ze strategia na 10 jest słuszna bo może zaboleć ale trzeba mocno mikrowac siczą wtedy jest czas na zrobienie wszystkiego. W sytuacji gdy walka odbywa sie na granicy sowjego miasta zaczyna sie problem(np piki mamy mniej ulepszone niz przeciwnik) bo koszt siczy jest dość wysoki a nie są w stanie walczyć z pikami. To jedna z niewielu gier gdzie trzeba byc ze wszystkim na bieżąco-dobrym porównaniem moze być ty starcraft.
 
     
bbarwik

Dołączył: 02 Paź 2016
Posty: 3
Skąd: wawa

Medale: Brak


Wysłany: 2016-10-10, 11:40   

Buczek79 - masz racje, wiele taktyk które działały w cossacks 1, przestaje się sprawdzać w cossacks 3. A to z conajmniej dwóch powodów:
- UP jest na +200%, a nie na +300%. Żeby było +300% potrzebna jest jeszcze taczka.
- Czas leci wolniej, nie testowałem, na oko 30-50%.

Testowałem wiele strategi, generalnie up da się zrobić najszybciej w ok. 4 minucie, zaś taczkę do tego w ok. 6 minucie. Przy czym nie będziemy wtedy mieli dwóch baraków oraz DC, będzie bardzo ciężko.

Jeśli przeciwnik gra na rush, to grając na upa musisz być przygotowany do obrony przed taką armią:
- 120 pikinierów z IV atakiem i V defensywą
- 72 piechurów
- 100-140 siczy

Tyle jednostek spokojnie da się zrobić w ciągu 10 minut. Posiadając jeden barak i DC w ok. 7 minucie nie wybronisz się, no chyba że przeciwnik zrobi jakiś błąd. W 11-12 minucie będzie po grze.
Jeśli znajdziesz taktykę żeby wygrać grając na upa to zapraszam na 1 vs 1 :P
 
     
[GP]Warren 
Admin Team :)
łudi łudi, dymi dym


Pomógł: 2 razy
Wiek: 29
Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 8584
Skąd: Łódź

Medale: 6 (Więcej...)
1. Miejsce w PLC (Ilość: 1) 1. Miejsce w RPS (Ilość: 1) 3. Miejsce w PLC (Ilość: 2) 3. Miejsce w Turnieju MOD HH (Ilość: 1) Zasługi dla serwisu Kozacy.org (Ilość: 1)


Wysłany: 2016-10-10, 12:19   

Cytat:
- 120 pikinierów z IV atakiem i V defensywą
- 72 piechurów
- 100-140 siczy


Rzeczywiście to już za dużo jak na upa w 4 minucie, niemniej są taktyki pośrednie - jak wrócę do gry to z chęcią przetestuję możliwości poszczególnych strategii rozwoju. ;)
_________________
Kontakt: https://www.facebook.com/PeteLevy123 ; warrengda@gmail.com
 
     
Arpe 

Wiek: 34
Dołączył: 24 Sie 2016
Posty: 128
Skąd: Z daleka :)

Medale: Brak


Wysłany: 2016-10-13, 17:03   

Warren przydał by się dział z poradnikami w tym ta klawiszologia oraz ten temat. Nie mam czasami gdzie odsyłać osoby z YT, które pragną więcej się dowiedzieć o grze. Tak samo mają powstać kolejne poradniki. Fajnie by było gdyby to wszystko było w jednym miejscu. Bo jest tak że ten temat jest w dziale multiplayer, a klawiszologia w pomocy technicznej :D.
 
     
[GP]Warren 
Admin Team :)
łudi łudi, dymi dym


Pomógł: 2 razy
Wiek: 29
Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 8584
Skąd: Łódź

Medale: 6 (Więcej...)
1. Miejsce w PLC (Ilość: 1) 1. Miejsce w RPS (Ilość: 1) 3. Miejsce w PLC (Ilość: 2) 3. Miejsce w Turnieju MOD HH (Ilość: 1) Zasługi dla serwisu Kozacy.org (Ilość: 1)


Wysłany: 2016-10-13, 19:15   

Dodam nowy dział niebawem.
_________________
Kontakt: https://www.facebook.com/PeteLevy123 ; warrengda@gmail.com
 
     
[GP]Warren 
Admin Team :)
łudi łudi, dymi dym


Pomógł: 2 razy
Wiek: 29
Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 8584
Skąd: Łódź

Medale: 6 (Więcej...)
1. Miejsce w PLC (Ilość: 1) 1. Miejsce w RPS (Ilość: 1) 3. Miejsce w PLC (Ilość: 2) 3. Miejsce w Turnieju MOD HH (Ilość: 1) Zasługi dla serwisu Kozacy.org (Ilość: 1)


Wysłany: 2016-10-27, 18:01   

Poradnik zaktualizowany :)
_________________
Kontakt: https://www.facebook.com/PeteLevy123 ; warrengda@gmail.com
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: Nabór na redaktorów Kozacy.org
Kokosz Newsy i Ogłoszenia 5 2012-05-04, 18:12
WhiteCrow
Brak nowych postów Ogłoszenie: Noworoczna zbiórka na Kozacy.org
[GP]Warren Newsy i Ogłoszenia 11 2013-03-04, 20:41
Ernest
Brak nowych postów Ogłoszenie: 2. rocznica serwisu Kozacy.org
Kokosz Newsy i Ogłoszenia 0 2012-01-18, 12:14
Kokosz
Brak nowych postów Ogłoszenie: Ranking graczy Cossacks 3 Kozacy.org
[GP]Warren Scena Multiplayer 34 2017-07-10, 23:31
[GP]Warren
Brak nowych postów Przyklejony: ZBIÓRKA - KOZACY.ORG
Kokosz Newsy i Ogłoszenia 13 2012-03-12, 19:28
Radlok
Brak nowych postów Przyklejony: Kozacy.org w Sieci
Wykop.pl - Youtube.com - Ask.fm - Steam Community
[GP]Warren Kozacka Karczma 0 2016-05-21, 11:43
[GP]Warren
Brak nowych postów Przyklejony: c1c.pl -> KOZACY.ORG | Przekształcamy się!
Kokosz Newsy i Ogłoszenia 1 2011-03-06, 10:48
Kokosz
Brak nowych postów Przyklejony: Kozacy na Windows 7 FAQ - Problemy & Rozwiązania
Cossacks | Kozacy | Problem z Grafiką | Problem z Myszką | Czarny Ekran| Inne
[GP]Warren FAQ - Taktyki & Poradniki 0 2016-02-03, 23:07
[GP]Warren
Brak nowych postów Przyklejony: Kanał TeamSpeak Cossacks 3 - Kozacy.org
Ogólnodostepny kanał TS Kozacy III - Kozacy 3 - Cossacks III - C3
[GP]Warren Scena Multiplayer 6 2017-02-25, 16:16
[GP]Warren
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: Facebook Fanpage Cossacks 3 - Kozacy.org
Facebook - Fanpage - Funpage Kozacy III - Kozacy 3 - Cossacks III - C3
[GP]Warren Kozacka Karczma 0 2016-02-10, 12:46
[GP]Warren

Cossacks 3 DLC: Days of Brillance z polską kampanią!



© 2009-2011 | Kozacy.org - polskie centrum gry Kozacy I & II. Wszelkie prawa zastrzezone. Kopiowanie elementów zawartych na stronie zabronione.

Partner - StartVISION.pl modified by Kozacy.org
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group