Forum Cossacks 3 :: Uniwersytet, kuźnia - ulepszenia, wynalazki (upgrades).

Poprzedni temat «» Następny temat


Tagi tematu: kuznia, ulepszenia, uniwersytet, upgrades., wynalazki

Uniwersytet, kuźnia - ulepszenia, wynalazki (upgrades).
Autor Wiadomość
mad 


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 1441
Skąd: Gdańsk

Medale: 2 (Więcej...)
2. Miejsce w PLC (Ilość: 2)


Ostrzeżeń:
 1/4/6
Wysłany: 2017-01-07, 12:11   Uniwersytet, kuźnia - ulepszenia, wynalazki (upgrades).

Moglibyśmy rozgrywać gry bez żadnych ulepszeń i nowych technologii, ale gra nie byłaby tak urozmaicona. Dzięki temu poznajemy masę nowych taktyk i nasze państwo staje się mocniejsze. Wynalazki są priorytetem, w niemal każdej rozgrywce. Bez nich nie możemy rywalizować z przeciwnikiem, którego chłopy pracują kilkakroć lepiej, a jego wojsko jest lepiej wyszkolone. Ten poradnik uratuje Ci tyłek i będziesz mógł wyjść z najcięższych opresji.

Uniwersytet



- UPRAWA NOWYCH ODMIAN PSZENICY (ZBIORY+40%) - [KOSZT 200 DREWNO, 322 ZŁOTO] - Dzięki temu ulepszeniu, nasze chłopy będą zbierać więcej żywności z młynów. Każdy chłop przynoszący pożywienie do młyna wzmocni nasze zapasy żywności o 40% więcej. Niski koszt sprawia, że jest to jedno z głównych ulepszeń, w które inwestujemy. Szybko się zwraca.

- UPRAWA NOWYCH ODMIAN ŻYTA (ZBIORY+40%) - [KOSZT 12400 DREWNO, 1522 ZŁOTO; TURCJA, ALGIERIA KOSZT 400 DREWNO, 522 ZŁOTO] - Jak wyżej. Ze względu na wysoką cenę, nie jest on na tyle opłacalny jak jego powyższy odpowiednik. Algieria, oraz Turcja wskazany upgrade. Dla tych nacji mamy inną cenę i jak najbardziej inwestujemy.

- PODNIESIENIE WYNAGRODZEŃ ROLNIKOM (ZBIORY +50%) [KOSZT 32400 DREWNO, 1330 ZŁOTO; TURCJA, ALGIERIA KOSZT 1240 DREWNO, 1330 ZŁOTO] - Jak wyżej. Kolejne ulepszenie z serii jak wyżywić naród. Ze względu na bardzo wysoką cenę drewna, niemalże nieopłacalny. Można w niego zainwestować w bardzo długich grach. Inna sprawa nacje Turcji i Algierii, w których te ulepszenia są jak najbardziej pożądane przez graczy.


- MELIORACJA (ZDOLNOŚĆ PRODUKCYJNA GLEBY +200%) [KOSZT 1400 DREWNO, 522 ZŁOTO; TURCJA, ALGIERIA KOSZT 700 DREWNO, 522 ZŁOTO] - Jest to ulepszenie warte odnotowania. Dzięki niemu nie będziemy musieli co chwilę zaglądać na nasz młyn i siać klikając odpowiedni przycisk. Primo - Zboże dłużej wytrzymuje, a po drugie samo się odnawia. Jeżeli będziemy mieli odpowiednią ilość chłopów w młynie, to z pewnością głód nam nie grozi.


- OPRACOWANIE NOWEGO TAKIELUNKU I NOWYCH SIECI (WYDAJNOŚĆ ŁODZI +100%) [KOSZT 12400 DREWNO, 2520 ZŁOTO] - Z pewnością przydatne ulepszenie, jeżeli mamy łodzie, które będą łowić ryby. Dzięki temu będziemy mieć 2x więcej żywności za każde przypłynięcie łodzi do stoczni. Szczególnie istotne, gdy gramy na wyspach i możemy na spokojnie nabić 200 łodzi. Wtedy to już nawet nie potrzebujemy młyna. ;)

- OPRACOWANIE NOWYCH METOD OBRÓBKI DREWNA (BUDOWA FREGAT; TURCJA, ALGIERIA BUDOWA SZEBEK; UKRAINA BRAK [KOSZT 12400 DREWNO, 7040 ZŁOTO] - Ten wynalazek jest niezbędny dla miłośników bitew morskich. Umożliwia budowę w stoczni - Fregat, a dla Turcji i Algierii - Szebek. Tak na marginesie Szebeki > Fregaty. Ukraina cierpi, bo nie ma tej technologii.

- BUDOWA NOWYCH STOCZNI ŁODZI RYBACKICH (KOSZT ŁODZI RYBACKICH -85%) [KOSZT 7300 DREWNO, 1220 ZŁOTO] - Ulepszenie, które jest niezbędne przed masową budową łodzi. Koszt zmniejsza się o 85%, a więc płacimy bardzo niewiele, więc budujemy ich dużo więcej. Nie jest to aż tak kosztowny upgrade. Spłaca się od razu po wyprodukowaniu łodzi.


- OPRACOWANIE NOWYCH NARZĘDZI DO OBRÓBKI DREWNA (WYDAJNOŚĆ ŚCINANIA DREWNA +100%) [KOSZT 5500 ŻYWNOŚĆ, 550 ZŁOTO] - dla zaawansowanych graczy, tzw. "siekierka". Jest jednym z podstawowych ulepszeń, jeżeli chodzi o gospodarkę. Ścinanie drewna będzie teraz efektywniejsze. Warto inwestować, bo cena nie odstrasza.

- UŻYCIE NOWYCH MATERIAŁÓW BUDOWLANYCH (WYTRZYMAŁOŚĆ BUDYNKÓW +85) [KOSZT 13500 DREWNO, 8714 KAMIEŃ, 1150 ZŁOTO ; TURCJA I ALGIERIA KOSZT 13500 DREWNO, 1150 ZŁOTO; UKRAINA KOSZT 3200 DREWNO, 8714 KAMIEŃ, 950 ZŁOTO ] - Na dłuższe rozgrywki jak znalazł. Nikt nie lubi, gdy przeciwnik pali nam budynki łucznikami, czy tatarami. To ulepszenie z pewnością zatrzyma wroga na dłuższy okres. Od teraz każdy budynek ma +85 do obrony. Jak widać, ceny zróżnicowane. Na armaty, czy haubice zbyt wiele nie pomoże.

- PODNIESIENIE WYNAGRODZEŃ BUDOWNICZYM (CZAS BUDOWY -75%) KOSZT 9050 ZŁOTO, UKRAINA KOSZT 1750 ZŁOTO - Jak opis wskazuje, czas budowy każdego budynku zmniejsza się o 75%. To bardzo przydatne dla nacji europejskich, które po przejściu do XVIII wieku bardzo długo budują koszary XVIII, czy też stajnie. Dla Turcji i Algierii niespecjalnie potrzebne, jedynie do murów i stoczni. Dla Ukrainy znacznie taniej, ale tam wszystko się szybko buduje, prócz Stoczni, która nie zawsze jest nam potrzebna.


- OPRACOWANIE NOWYCH KLAS UMOCNIEŃ (WYTRZYMAŁOŚĆ MURÓW I WIEŻ +80) [KOSZT 16200 DREWNO, 1500 ZŁOTO]; UKRAINA BRAK] - Teoretycznie potrzebny upgrade, ale tylko gdy mamy wspomniane wieże i mury. Zatrzyma to co nieco wrogie jednostki i będziemy mogli skupić się na obronieniu miasta. Ukraina nie ma, ponieważ nie posiada ani wież, ani murów.

- MODERNIZACJA BRONI PALNEJ; GWINTOWANA LUFA (SIŁA OGNIA +10%) KOSZT 7000 ZŁOTO; ALGIERIA BRAK. - Jeden z czterech upgradów dot. siły strzałów naszych jednostek strzelających. Muszkieterzy, Granadierzy Serdiucy, Janczarzy i wszelkiej maści dragony strzelają więcej o 10%. Jeżeli poważnie myślimy o zwycięstwach w bitwach to nie da się obejść bez niego.


- OPRACOWANIE PROCHU GRANULOWANEGO (SIŁA STRZAŁU +15%) [KOSZT 6000 ZŁOTO, ALGIERIA BRAK] - Drugi z czterech upgradów dot. siły strzałów naszych jednostek strzelających. Jak wyżej. Koszt mniejszy, a 5% więcej niż powyższy. Chyba warto? Dodam jeszcze, że Algieria nie ma żadnej jednostki strzelającej, stąd też brak też tych ulepszeń.


- OPRACOWANIE NOWYCH METOD OCZYSZCZANIA SIARKI (SIŁA STRZAŁU +20%) - KOSZT 12000 ZŁOTO; ALGIERIA BRAK] - Trzeci z czterech upgradów dot. siły strzałów naszych jednostek strzelających. Jak wyżej. Dodam oczywiście, że te wszystkie upgrady na strzał się sumują, stąd też warto zainwestować we wszystkie.


- OPRACOWANIE NOWYCH METOD OCZYSZCZANIA SALETRY (SIŁA STRZAŁU +30%) - KOSZT 21000 ZŁOTO, ALGIERIA BRAK] - Jak wyżej. To już ostatni z upgradów na siłę strzału. Aż 30%, ale też najdroższy. Niemniej warto w to inwestować.

- OPRACOWANIE LEPSZYCH DODATKÓW DO PROCHU (ZASIĘG ARTYLERII +5%) [KOSZT 2000 ZŁOTO, 18150 ŻELAZO; TURCJA, ALGIERIA KOSZT 2000 ZŁOTO] - Jak sam opis wskazuje, nasze działa będą mogły strzelać z dalszych odległości o 5%. Niewiele, zwłaszcza za taki koszt żelaza. Turcja i Algieria po raz kolejny po taniości. Tutaj zdecydowanie warto.

- OPRACOWANIE NOWYCH LUF: PRECYZJA, KARONADA (ZASIĘG ARTYLERII +10%) [KOSZT 7000 KAMIEŃ, 9050 ZŁOTO, 47235 ŻELAZO; TURCJA, ALGIERIA KOSZT 7000 KAMIEŃ, 9050 ZŁOTO] - Drugie i ostatnie ulepszenie, jeżeli chodzi o zasięg naszej artylerii. Koszmarnie drogi. Chyba, że nie mamy co robić z żelazem. Turcja i Algieria tradycyjnie, promo względem reszty.


- OPRACOWANIE LEPSZEGO ŁOŻA DZIAŁA (WYTRZYMAŁOŚĆ ARTYLERII +150%) [KOSZT 500 ZŁOTO, 3830 ŻELAZO, 1500 WĘGIEL] - Każdy z rodzajów artylerii ma wielką moc strzału, ale jeśli chodzi o obronę to już jest licho. Warto zainwestować, bo kosztuje niewiele, a może uratować nasze działa.


- OPRACOWANIE DZIAŁA WIELOLUFOWEGO [KOSZT 1500 GOLD, 3500 WĘGIEL]; UKRAINA, TURCJA, ALGIERIA BRAK - Działo wielolufowe to prawdziwy potwór na polu bitwy dla jednostek nieopancerzonych. Dobrze ustawione działa potrafią w pojedynkę wygrywać bitwy. Zazwyczaj pierwsze działa, w które inwestuję.

- OPRACOWANIE NOWYCH CELOWNIKÓW ARTYLERYJSKICH (CELNOŚĆ ARTYLERII +35%) [KOSZT 3540 DREWNO, 2000 ZŁOTO, 7250 WĘGIEL] - Ile to już razy była sytuacja, w której celowaliśmy w jakiś konkretny cel, a kula armatnia spadała gdzieś obok. To ulepszenie sprawi, że strzał będzie częściej trafiał w cel o 35%. To dość sporo, bo cena nie jest jakaś specjalnie wygórowana. Warto zainwestować.

- FINANSOWANIE WARSZTATÓW ARTYLERII (NAPRAWA CAŁEJ ARTYLERII) [KOSZT 350 DREWNO, 100 ZŁOTO, 250 WĘGIEL] - Często nasze armatki bywają już osłabione. Wtenczas klikamy na tego upgrade'a wielokrotnego użytku i za każdym razem płacimy tyle samo za naprawę całej artylerii. Punkty życia artylerii wzrosną do maksimum. Tak jak już wspomniałem można go użyć ile się jawnie podoba. Jeżeli mamy osłabione armaty, to warto się w to zaopatrzyć.

- ROZWÓJ GEOLOGII (NA MAPIE POJAWIAJĄ SIĘ UKRYTE ZŁOŻA) [KOSZT 500 ZŁOTO] - Gdzie do cholery są moje kopalnie? Klikając ten wynalazek to nie będzie już problem. Na mapie będziemy mieli zaznaczone żółtymi punktami wszystkie kopalnie na mapie. Za 500 złota? Czemu nie.


ROZWÓJ KAMIENIARSTWA (WYDAJNOŚĆ WYDOBYCIA KAMIENIA +100%) KOSZT 1550 ZŁOTO 3000 ŻELAZO - Warunek konieczny, by wygrywać z solidnymi graczami dłuższe gry to zainwestowanie w dwa ulepszenia na kamień. To jest pierwszy z nich.


- PODNIESIENIE WYNAGRODZEŃ KAMIENIARZOM (WYDAJNOŚĆ WYDOBYCIA KAMIENIA +200%) [KOSZT 4200 ŻYWNOŚĆ, 1550 ZŁOTO, 12500 WĘGIEL] Drugie, droższe ulepszenie wydobycia kamienia. Oba upgrady sumujemy i mamy +300% więcej kamienia niż w początkowej fazie gry. Jeżeli dobrze poustawiamy magazyny i będziemy dbać o jakość gospodarki, to nasze miasto będzie mocarstwem. Wydobyty kamień możemy wymienić swobodnie w markecie na inne dobra, np. złoto.


- LOT BALONEM (ODKRYCIE CAŁEJ MAPY) [KOSZT 1750 ZŁOTO, UKRAINA 12750 ZŁOTO] - Ten wynalazek sprawi, że czarne, niezbadane nam tereny zostaną odsłonięte. Koszt tani, ale możemy to zrobić dopiero po przejściu w XVIII wiek. Ukraina dość drogo i zazwyczaj inwestujemy w to po ulepszeniu siły strzałów dla Serdiuków.

- ROZWÓJ MEDYCYNY (UZDROWIENIE WSZYSTKICH ŻYWYCH JEDNOSTEK) [KOSZT 200 ZŁOTO 200 WĘGIEL] - Tak jak wcześniej mogliśmy zreperować żywotność naszych armat, to teraz tym upgradem wielokrotnego użytku możemy uzdrowić całą naszą armię. Niezwykle skuteczny, gdy mamy dużą ilość konnicy, która posiada dużą ilość punktów zdrowia. Zazwyczaj po bitwach, lub w czasie większość jest osłabiona, więc warto użyć. Dobrym trickiem jest kliknięcie go już chwilę przed bitwą, ale dosłownie chwilę przed walką. Zanim się załaduje, to też chwila mija, a gdy zostaną zadane pierwsze obrażenia, to nasza armia szybko się uzdrowi i możemy objąć przewagę w bitwie. Możemy klikać ile chcemy, więc używamy.


- ROZWÓJ MATEMATYKI (CELNOŚĆ ARTYLERII +35%) [KOSZT 9540 DREWNO, 12000 ZŁOTO, 65200 WĘGIEL] - Co tu dużo mówić. Drogie jak cholera, ale jeżeli nasza gra trwa długo i mamy dużo surowców, to bierzemy. Nie trzeba być świetnym matematykiem, by powiedzieć, że dzięki dwóm ulepszeniom na celność strzału +35% nasze armaty będą strzelały niemal za każdym razem celnie w punkt, który żeśmy wybrali.

- OPRACOWANIE NOWEGO TAKIELUNKTU (SZYBKOŚĆ ŻEGLUGI +40%) [KOSZT 65400 DREWNO, 24050 ZŁOTO; TURCJA, ALGIERIA KOSZT 1900 ZŁOTO; UKRAINA KOSZT 900 ZŁOTO] - Kolejne ulepszenie dla miłośników walk morskich. Szybkość jest niezbędna w tej grze. Nasze statki będą płynąć szybciej o 40%. Niezwykle tanio w Ukrainie, Algieria i Turcja również inwestujemy, ale reszta dość drogo. Lecz na dłuższe gry na morzu warte zainwestowania.

- OPRACOWANIE NOWEGO OŻEBROWANIA I NOWYCH KADŁUBÓW (BUDOWA OKRĘTÓW WOJENNYCH) [KOSZT 32300 DREWNO, 6800 ZŁOTO, 9000 ŻELAZO , 12800 WĘGIEL; UKRAINA BRAK] - Dzięki temu wynalazkowi będziemy mieli możliwość zbudowania najsilniejszych jednostek morskich - okrętów liniowych.

- SZKOLENIE CIEŚLI (SZYBKOŚĆ BUDOWY STATKÓW X10) [KOSZT 2300 DREWNO, 58700 KAMIEŃ, 1150 ZŁOTO; TURCJA I ALGIERIA 58700 KAMIEŃ] - Nie wyobrażam sobie bitwy morskiej, bez tego ulepszenia. Jak wskazuje opis - nasze statki teraz będą budowane 10 razy szybciej. Na pewno warto, Oprócz kamienia, który szybko pozyskamy mając +300% na wydobycie, nic wielkiego tutaj nie płacimy. Warto bez dwóch zdań.

- OPRACOWANIE ZAMKA KOŁOWEGO (SZYBKOSTRZELNOŚĆ +35%) [KOSZT 350 ZŁOTO, 2000 ŻELAZO, ALGIERIA BRAK] - Wracamy z powrotem do jednostek walczących na lądzie. Dzięki temu ulepszeniu nasze jednostki strzelające będą oddawały strzał 35% szybciej niż dotychczas. Przyznam szczerze - ja nie wyobrażam sobie atakować bez tego upgradu. Również ze względu na niewielką cenę - BIERZEMY bez wahania.


- OPRACOWANIE ZAMKA STRZAŁKOWEGO (KOSZT MUSZKIETÓW -50%) 1550 ZŁOTO, 3700 WĘGIEL; ALGIERIA, TURCJA, UKRAINA BRAK] - Jeżeli chcemy poważnie myśleć o poprawieniu gospodarki, to powinniśmy oszczędzać surowce na jednostkach. Muszkieterzy są bardzo drodzy, stąd też ulepszenie godne polecenia już od razu po zbudowaniu baraku XVIII wiecznego. Promocja jak z Biedronki - Rekrutujesz dwóch, płacisz tyle co za jednego. Gdy weźmiemy pod uwagę, że zrobimy 300 muszkieterów, to jest to już ogromna suma, którą możemy przeznaczyć na inne cele. A przecież samo ulepszenie niezwykle tanie. Ze względu na to, że Algieria, Turcja, Ukraina nie posiadają muszkieterów - nie ma również tego upgradu.


- OPRACOWANIE PAPIEROWYCH ŁADUNKÓW I ŻELAZNEGO STEMPLA (SZYBKOSTRZELNOŚĆ +35%) [KOSZT 5500 ZŁOTO, 21200 WĘGIEL] ALGIERIA BRAK - Tak samo jak odpowiednik 2 upgrady wyżej. Siła strzału to nie wszystko, gdy przeciwnik odda ich już 70% więcej. Bez tych dwóch ulepszeń nie wybieram się na większą bitwę z atakiem. Jest dość kosztowny, ale często decyduje o wyniku rozgrywki.


- OPRACOWANIE NOWYCH KLAS STALI DO KIRYSÓW (OBRONA OPANCERZONYCH JEDNOSTEK +2) [KOSZT 6950 ZŁOTO] - Słowo klucz to OPANCERZONE jednostki. Dlatego Algieria, Turcja i Ukraina nie posiada tego ulepszenia. Bowiem nie mają takich jednostek. +2 do obrony na wszystko, czy to strzał muszkietera/dragona, tudzież walka wręcz pikinierów. Warte zainwestowania. Ze względu na to, że Polscy pikinierzy nie mają pancerzu, nie działa na nich.



- OPRACOWANIE BAGNETU - BAGNET MOCOWANY TULEJĄ NA LUFIE (BROŃ BIAŁA +7) [KOSZT 12750 ZŁOTO] - Może to być niejasne ulepszenie dla nowych graczy. Dzięki temu nasze jednostki strzelające, które mają też możliwość walki wręcz - uzyskują +7 do ataku właśnie w walce na bliski dystans. Akurat takimi jednostkami są tylko muszkieterzy i granadierzy XVIII wieczni. Turcja, Algieria, Ukraina nie posiadają z wiadomych względów.


- OPRACOWANIE NOWYCH KLAS STALI (SKUTECZNOŚĆ GRANADIERÓW/MUSZKIETERÓW XVIII wiecznych w walce wręcz +25%) [KOSZT 43200 ZŁOTO] - to już ostatnie ulepszenie w uniwersytecie. Jak wiemy Turcja, Algieria, Ukraina nie posiadają muszkieterów, tudzież granadierów, toteż nie mają owego ulepszenia. Jak sam opis mówi, atak w walce wręcz zwiększa się o 25%. Za tę cenę? Trochę niewiele i niezbyt opłacalny.



Kuźnia



- PRODUKCJA SPRZĘTU ROLNICZEGO (ZDOLNOŚĆ PRODUKCYJNA GLEBY +100% [KOSZT 400 DREWNO 100 ZŁOTO] - Mieliśmy podobnego upgrada w uniwersytecie, tyle że tam +200%. Niemniej ten jest wiele tańszy i powinniśmy go zrobić prędzej. Z oboma ulepszeniami mamy zboże w młynie przez cały czas, co zwiększy nam również ilość żywności, bo chłopy będą pracować na okrągło.


- KUCIE METALOWYCH MOCOWAŃ I KRAT (OBRONA BUDYNKÓW +50) [KOSZT 19300 KAMIEŃ, 350 ZŁOTO, 900 ŻELAZO] - Pamiętacie jeszcze ulepszenie na wytrzymałość budynków z uniwersytetu? Tak, oba się łączą, a zatem jeżeli chcemy mieć jeszcze mocniejsze budynki to inwestujmy. Razem będzie to bardzo ciężka przeprawa dla łuczników, tudzież tatarów.


- KUCIE UPRZĘŻY DLA KONI (SZYBKOŚĆ WERBUNKU JEDNOSTEK JAZDY x2) [KOSZT 3650 ZŁOTO, 5300 ŻELAZO 8200 WĘGIEL; WENECJA 650 ZŁOTO, 9800 ŻELAZO, 530 WĘGIEL] - Dwa razy szybciej rekrutować będziemy jednostki konne z tym ulepszeniem. Nie muszę pisać, że to bardzo ważne, bo jednostki konne są bardzo silnymi jednostkami. Warto zwrócić uwagę, że Wenecja ma inną cenę, według mnie znacznie korzystniejszą. Niemniej zawsze go klikamy!

- KUCIE BAGNETÓW I PAŁASZY DLA PIECHOTY (ATAK XVIII-wiecznych MUSZKIETERÓW/GRANADIERÓW W WALCE WRĘCZ +5) [KOSZT 1300 DREWNO, 1500 ZŁOTO, 900 ŻELAZO, 5000 WĘGIEL] - Opis już wskazuje, że nie posiadają go Turcja, Algieria i Ukraina. Muszkieterzy i Granadierzy atak wręcz +5. Kolejny tego typu ulepszenie. Ale trzeba zainwestować w te jednostki, żeby potem w to inwestować. Dodam od siebie, że z reguły Muszkieterzy i Granadierzy mają nam pomóc ostrzeliwać wrogie jednostki, stąd też na początku staramy się robić ulepszenia na strzał, a potem ewentualnie możemy pomyśleć o ataku wręcz.

- KUCIE NOWYCH RODZAJÓW PAŁASZY I SZABEL (ATAK KAWALERII +5) [KOSZT 550 ZŁOTO, 7900 ŻELAZO] - Każda nacja posiada jednostki konne, które atakują wręcz. To idealne ulepszenie, jeżeli o naszej sile stanowi kawaleria. Oprócz ulepszeń ataku w stajni +5 z kuźni mile widziane. Może zadecydować o rezultacie bitwy.


- KUCIE NOWYCH KIRYSÓW (OBRONA OPANCERZONYCH ŻOŁNIERZY +2) [KOSZT 11950 ZŁOTO, 3000 ŻELAZO] - Droższy odpowiednik tego z Uniwersytetu na obronę jednostek opancerzonych. Niemniej zważywszy na to, że się sumują, to już mamy +4 na obronę, a to już mocny handicap względem jednostek, które go nie posiadają. Oczywiście Turcja, Algieria i Ukraina nie posiadają tego ulepszenia.


+ Inne ulepszenia
Młyn



- POPRAWA PRZEROBU ZBÓŻ (ZBIORY +140%) [KOSZT 750 ŻYWNOŚĆ, 250 ZŁOTO; TURCJA I ALGIERIA 650 ŻYWNOŚĆ, 250 ZŁOTO] - bez tego ulepszenia nie ma mowy o poprawnym zbieraniu zboża, które da nam pewną gwarancję utrzymania żywności na stabilnym poziomie. Ponadto jest bardzo tani, tak więc żal go nie kliknąć.


- POPRAWA WARUNKÓW PRZECHOWYWANIA ZBÓŻ (ZBIORY +250%) [KOSZT 40600 ŻYWNOŚĆ,3350 ZŁOTO 2900 ŻELAZO; UKRAINA 5600 ŻYWNOŚĆ, 1350 ZŁOTO, 1900 ŻELAZO; TURCJA i ALGIERIA BRAK] - to kolejne ulepszenie w młynie, które da nam większe zbiory. Nacje europejskie potrzebują przejście do XVIII wieku, by móc zainwestować w to, oraz koszt jest dość spory, względem Ukrainy, która jedzie po taniości i nie musi (bo nie może) przejść w kolejne stulecie. Na pewno Ukrainą warto. Przyda się na upgrady ataku Serdiuków.

RATUSZ


- PRZEJŚCIE DO XVIII wieku.

KOSZT:

Anglia - 45000 ŻYWNOŚĆ, 10000 ZŁOTO, 18500 ŻELAZO
Austria - 50000 ŻYWNOŚĆ, 10000 ZŁOTO, 5000 ŻELAZO
Algieria - BRAK
Prusy - 40000 ŻYWNOŚĆ, 11500 ZŁOTO, 4100 ŻELAZO
Polska - 50000 ŻYWNOŚĆ, 9800 ZŁOTO, 5200 ŻELAZO
Holandia - 53000 ŻYWNOŚĆ, 9800 ZŁOTO, 4800 ŻELAZO
Wenecja - 60000 ŻYWNOŚĆ, 8000 ZŁOTO, 5500 ŻELAZO
Hiszpania - 50000 ŻYWNOŚĆ, 10000 ZŁOTO, 5000 ŻELAZO
Rosja - 50000 ŻYWNOŚĆ, 10000 ZŁOTO, 5000 ŻELAZO
Ukraina - BRAK
Turcja - BRAK
Szwecja - 57000 ŻYWNOŚĆ, 10500 ZŁOTO, 4500 ŻELAZO
Francja - 60000 ŻYWNOŚĆ,8500 ZŁOTO,7000 ŻELAZO
Dania - 40000 ŻYWNOŚĆ,11500 ZŁOTO,4100 ŻELAZO


Koszary XVII i XVIII, Stajnia.


ATAK OBRONA

Dzięki tym ulepszeniom możemy wyszkolić naszą armię na silniejszą w boju. Można to robić tylko do pewnego pułapu. Atak i obronę możemy szkolić niemal wszystkie jednostki. Począwszy od Pikinierów po dragony XVIII wieczne. Bez tego ani rusz.




POMOC:
Jednostki strzelające (siła strzału) ulepszamy najpierw w koszarach do maksimum, a następnie te 4 ulepszenia w uniwersytecie. Dzięki temu siła strzału będzie większa, aniżeli robilibyśmy to odwrotnie.

Tutaj jest jeszcze parę rzeczy do dopowiedzenia. Zapraszam do dyskusji. Co waszym zdaniem warto ulepszać, a co zostawić na później, lub w ogóle nie warto inwestować?

Powodzenia w grze.
 
     
konda 
Konda


Wiek: 22
Dołączył: 15 Lis 2016
Posty: 29
Skąd: Jastrzębie-Zdrój

Medale: Brak


Wysłany: 2017-01-07, 13:29   

świetna sprawa! dodam tylko, ze upy na szybkostrzelnosc i moc strzelania nie dzialaja na najemnych dragonów! a upgrady dla artylerii dzialaja również dla statków :)
_________________
 
     
PrzemekKondor

Dołączył: 18 Lut 2017
Posty: 13
Skąd: Lublin

Medale: Brak


Wysłany: 2017-02-21, 21:45   Re: Uniwersytet, kuźnia - ulepszenia, wynalazki (upgrades).

mad napisał/a:
Jednostki strzelające (siła strzału) ulepszamy najpierw w koszarach do maksimum, a następnie te 4 ulepszenia w uniwersytecie. Dzięki temu siła strzału będzie większa, aniżeli robilibyśmy to odwrotnie.

Po patchu 1.3.1.61.4532 nie trzeba czekać z ulepszeniami w akademii:
Cytat:
1. The upgrades to firepower from the academy now recalculate after each unit's personal upgrade. Now they are not influenced by the amount of firepower units have at the moment of upgrade and scale independently. This heavily influences the early game stage and affects Serdiuk, 18th century musketeer of Prussia and Denmark.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Cossacks 3 DLC: Days of Brillance z polską kampanią!



© 2009-2011 | Kozacy.org - polskie centrum gry Kozacy I & II. Wszelkie prawa zastrzezone. Kopiowanie elementów zawartych na stronie zabronione.

Partner - StartVISION.pl modified by Kozacy.org
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group