Forum Cossacks 3 :: Nowinki taktyczne /vol.1

Poprzedni temat «» Następny temat


Tagi tematu: nowinki, taktyczne, vol.1

Nowinki taktyczne /vol.1
Autor Wiadomość
mad 


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 1441
Skąd: Gdańsk

Medale: 2 (Więcej...)
2. Miejsce w PLC (Ilość: 2)


Ostrzeżeń:
 1/4/6
Wysłany: 2017-01-13, 00:04   Nowinki taktyczne /vol.1

Witajcie.

W tym poradniku odniosę się do pewnych ciekawostek taktycznych, z którymi często miewamy problemy. Pierwszym z nich jest odsłanianie mapy, a drugi to obstawianie budynków. Są to dwie kwestie, które są przez nas zaniedbywane, przez co łatwo przegrywamy często nawet teoretycznie wygraną walkę.


Odsłanianie mapy


Jestem pewien, że każdy z nas czuje się spokojniej, gdy ma lepszą widoczność na mapie. Nic w tym dziwnego. Gdy widzimy mniej mapy, tym gramy bardziej defensywnie, nie atakujemy, asekurujemy się. To normalne, ale mało skuteczne. Im bardziej odsłonimy mapę, tym mamy większą kontrolę nad pojedynkiem. Oprócz odpierania ataków rywala, musimy też rozwijać gospodarkę, tworzyć magazyny i wydobywać surowce. Podczas, gdy mamy minimum odkrytej mapy oddajemy rywalowi pole do gry. Jak temu zaradzić ?

Zacznijmy od tego, które jednostki dają nam najwięcej pola widzenia?

1. Dobosz - najczęściej stosowana nie tylko do tworzenia formacji wraz z generałem, ale właśnie do osłaniania mapy. Tani, stosunkowo odporny na ciosy i łatwo go rekrutować (wystarczy mieć koszary i uniwersytet). Mają go niemal wszystkie nacje, prócz Ukrainy.

2. Piechur turecki/algierski - Oczywiście minusem dobosza jest fakt, że nie atakuje, ale to też jest skrytą zaletą, której nie posiada piechur. Albowiem jeżeli postawimy piechura w nieodsłoniętym miejscu na mapie, w charakterze zwiadowcy, to w pewnym momencie gdy nadejdzie rywal, to on zacznie iść za nim i musimy przez to ich pilnować. Rzecz jasna jest funkcja utrzymuj pozycję, lub/też funkcja wyłączenia ataku, ale po co sobie utrudniać życie. UWAGA: Piechurzy z centrum dyplomatycznego nie mają tej umiejętności.

3. Chłop ukraiński - Coś dla rekompensaty za brak doboszy w nacji Ukrainy. Jak pewnie już zauważyliście, grając Ukrainą, bądź będąc sojusznikiem osoby, która nią grała, już na początku gry ewidentnie widać, że mają oni więcej pola widzenia, aniżeli chłopstwo z innych państw. Stąd też często stosuję wypuszczanie z 3-4 chłopów w każdą ze stron (nie od razu - po pewnym czasie [1:30min-2min]) i mam dość spore pole widzenia.

Jak to robimy?


Tak jak już wspomniałem przyda się nam kilka takich jednostek i wysyłamy w nieznane nam tereny. Dla ułatwienia, by nie tracić czasu - możemy to robić klikając PPM (prawym przyciskiem myszy) na minimapce (patrz gif). Warto też ulepszać defensywę tych jednostek, dzięki czemu dłużej wytrzymają, a my będziemy mieli możliwość dłuższego czasu reakcji z jaką armią mamy do czynienia.




Pierwszy obrazek to nasza początkowa faza, a potem mapa, gdy wyślemy naszych zwiadowców. Warto? Sami sobie odpowiedzcie.


[/center]



Obstawianie budynków/armat/jednostek(?)


Kolejną ważną kwestią, która sprawia problemy, a jest niezbędna w grach to umiejętność obstawiania się. Nie da się ukryć, że po części łączy się to w jedną całość z odrywaniem mapy, bowiem im więcej mapy mamy odkrytej, tym możemy na więcej sobie pozwolić, czyli mniej się obstawiać, a w związku z tym - mamy więcej jednostek walczących, którzy walczą na wrogich terenach. Nieobstawiony budynek jest tylko zachętą do kolejnych takich ataków przez wroga. Jeżeli koło budynku będzie stała jednostka, to zanim ona nie zginie, bądź nie odejdzie zbyt daleko od broniącego budynku, to rywal nie ma możliwości jego przejęcia.

Klawisz "G" wart zapamiętania.


Mamy dwie, a może nawet i więcej możliwości obstawiania budynków, które można przejąć a zatem domki, ratusze, odlewnie dział, kuźnie, markety, czy uniwersytet, młyn lub magazyny. Pierwsza z nich to tradycyjne kliknięcie na ikonkę Postaw jednostkę na straży i kliknięcie w interesujący nas budynek, działa. Jednak bardziej praktyczne nie zabierające nam aż tyle czasu jest wciśnięcie klawiszu "G", a następnie budynku i tak cały czas.



Możemy postawić na straży ile chcemy jednostek. 1,2,3? To nie problem, jednak jeżeli mamy zaznaczoną większą ilość, to zawsze idzie tylko 3-ech. Zatem musimy zaznaczyć to po raz kolejny i kolejna trójka pójdzie na straż. Można tak w nieskończoność, ale z reguły trzy jednostki broniące to wystarczająca ilość, chyba że mamy długą grę, albo bronimy bardzo ważnej terenu, np. ulepszona kopalnia złota, lub magazyn z większą ilością chłopów wokół.




Ctrl + A i użyty klawisz "G"




Jednostka pozostawiona na straży wraca na swoje miejsce. To duży plus tej funkcji. Gdybyśmy jej nie użyli. Mielibyśmy krycie na alibi. Teoretycznie teraz jest, ale potem gdzieś zniknie. Poza tym. Klikając wszystkie jednostki do walki (ctrl+A), jednostki, które obstawiają budynki nie są brane pod uwagę, dzięki czemu jeżeli pójdziemy na atak, to nadal będziemy mieć osłonę na wypadek ataku ze strony, której nie broniliśmy.


Powodzenia. :)

Jakieś spostrzeżenia? Wypisujcie własne doświadczenia z gry.
 
     
konda 
Konda


Wiek: 22
Dołączył: 15 Lis 2016
Posty: 29
Skąd: Jastrzębie-Zdrój

Medale: Brak


Wysłany: 2017-01-13, 15:36   

jest pare literówek mad, nie pij tela :D poradnik spoko sam nie wiedzialem ze takie rzeczy istnieja, zalece sie do poradnika!!!
_________________
 
     
Aleksy 

Dołączył: 19 Kwi 2012
Posty: 15

Medale: Brak


Wysłany: 2017-01-13, 17:17   

Dobry poradnik. Wery gut wery gut :mrgreen: czekam na więcej , takie rzeczy czyta się lepiej niż poradniki w Pani Domu :mrgreen:
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Cossacks 3 DLC: Days of Brillance z polską kampanią!



© 2009-2011 | Kozacy.org - polskie centrum gry Kozacy I & II. Wszelkie prawa zastrzezone. Kopiowanie elementów zawartych na stronie zabronione.

Partner - StartVISION.pl modified by Kozacy.org
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group