Forum Cossacks 3 :: Mini encyklopedia nacji

Poprzedni temat «» Następny temat


Tagi tematu: encyklopedia, mini, nacji

Mini encyklopedia nacji
Autor Wiadomość
[GP]Warren 
Admin Team :)
łudi łudi, dymi dym


Pomógł: 2 razy
Wiek: 29
Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 8583
Skąd: Łódź

Medale: 6 (Więcej...)
1. Miejsce w PLC (Ilość: 1) 1. Miejsce w RPS (Ilość: 1) 3. Miejsce w PLC (Ilość: 2) 3. Miejsce w Turnieju MOD HH (Ilość: 1) Zasługi dla serwisu Kozacy.org (Ilość: 1)


Wysłany: 2010-02-27, 22:34   Mini encyklopedia nacji

Mini encyklopedia nacji w Cossacks.

W grze do dyspozycji mamy ok. 20 nacji, każda ma własne wiele budynków i jednostek. Jest jednak dużo cech wspólnych dla wielu państw, dlatego można podzelić je na 4 podstawowe grupy:

Nacje zachodnie: posiadają wiele jednostek opancerzonych, niezbyt drogie magazyny (co jest ważne w grach na dłuższe pt) Należą do nich m.in. : Anglia, Szwecja, Prusy, i wiele innych.
Nacje południowe: ich magazyny są znacznie droższe od zachodnich, poza tym niektóre nacje mają udogodnienia w budowie floty (np. Portugalia ma uzbrojone w armaty stocznie) Należą do nich: Hiszpania, Portugalia, Wenecja itp. (państwa znad Morza Śródziemnego)
Odmieńcy: Nacje diametralnie różniące się od innych niemal we wszystkim. Nie mają technologii 18 wieku. Są nimi: Ukraina, Turcja, Algieria.
Fuzje: nacje, które łączą w sobie elementy różnych grup. Można do nich zaliczyć Polskę, Rosję, ostatecznie Austrię.

A teraz opiszemy poszczególne nacje:

Anglia: nacja zachodnia, należy zwrócić uwagę na inny koszt stajni niż w pozostałych zachodnich krajach, posiada jedną specjalną jednostkę: strzelców szkockich [Highlander, silni strzelcy, nie mogą walczyć wręcz]

Algieria: teorytycznie najsłabsza nacja, jedynym strzelcem jest tu Beduin na wielbłądzie, bo łucznicy raczej wiele w walce nie zdziałają (za to skutecznie palą budynki). Poza tym mamy pikiniera, piechura, i mameluka (konnica). I TO WSZYSTKO! Algieria nie korzysta z pancerza. Jeśli chodzi o budowle, nie zużywamy raczej złota, ale kolejne koszary czy stajnie drastycznie drożeją. Magazyny także do tanich nie należą.

Austria:nacja zachodnia z dużą ilością jednostek. Muszkieterzy 17-wieczni typowo śródziemnomorscy, poza tym pikinierzy, tarczownicy, Chorwaci (17-wieczny odpowiednik husarza, tani i szybko się rekrutuje) <sprawdzić czy są pandurzy>

Bawaria: nacja zachodnia, charakterystyczną cechą są potężni muszkieterzy 18-wieczni, jednak dosyć słabi w walce wręcz, stajnie są drogie.

Szwecja: nacja zachodnia, ma własnych jeźdzców oraz piknierów 18-wiecznych, poza tym brak znaków „szczególnych”

Węgry: nacja zachodnia, własna wersja husarii i jeźdzców, ma do dyspozycji pandurów (odpowiednik highlandera), dostępna jedynie w wersji 1.35.

Szwajcaria: nacja zachodnia, zamiast husarii są konni pandurzy (bardzo podobni do huzarów) ponadto w barakach 17-wiecznych zamiast standardowych jednostek mamy halabardnika, miecznika i arkebuzera. Dostępna tylko w 1.35.

Prusy: kandydat na najsilniejszą nację, huzarzy produkują się szybciej niż w innych nacjach, ponadto potężni muszkieterzy 18-wieczni (UWAGA!! BARDZO DRODZY!!). Do tego nie ma ograniczeń cenowych w budowie stajni, co dokucza w innych nacjach z super-muszkieterami.

Dania: nacja zachodnia, którą zna dobrze większość graczy, bo jest najczęściej używana na $$$ aop, bardzo popularnych zasadach u początkujących. Ma najsilniejszych (i przy okazji kosztownych) muszkieterów 18-wiecznych (atak z dystansu 117 po wszystkich ulepszeniach). Poza tym drogie stajnie.

Hiszpania: typowa nacja południowa. Brak znaków szczególnych ponadto.

Portugalia: nacja południowa, charakteryzująca się stoczniami wyposażonymi w armaty. Brak specjalnych jednostek.

Wenecja: typowa nacja południowa. Brak znaków szczególnych.

Piemont: typowa nacja południowa, jedynym urozmaiceniem jest mnich zamiast księdza, bardziej skuteczny w leczeniu jednostek.

Saksonia: nacja zachodnia mająca dodatkową jednostkę konną (kawalerzyści 17-wieczni). Muszkieterzy 18-wieczni przez czas rekrutacji są bezużyteczni i lepiej zastąpić ich grenadierami, którzy w Saksonii są silniejsi od zwykłych i szybciej się rekrutują. Trzeba pamiętać o tym że grenadier tanią jednostką nie jest.

Polska: silna nacja łącząca kultury zachodnią i wschodnią. Pikinierzy 17-wieczni są nieopancerzeni, za to szybciej się produkują, muszkieter przypomina nieco śródziemnomorskiego. W koszarach 18-wiecznych nic nadzwyczajnego, za to w stajniach mamy dodatkowo bardzo szybko werbującego się lisowczyka, oraz słynnego polskiego husarza. Stworzony chyba jedynie dla celów historycznych, do tego historia jest zakłamania, bo husarz z gry poza wyglądem nie ma nic wspólnego z najpotężniejszą konnicą 17 wieku.

Rosja: ma bardzo tanie koszary 17-wieczne, w których można zwerbować dziwnych strzelców i włóczników. W stajni długo werbujący się Vityaz i bardzo tania lekka konnica. Do tego tradycyjne koszary 18-wieczne.

Ukraina: najdziwniejsza, ale i bardzo mocna nacja. Bardzo tanie koszary, w których można zwerbować tylko serdiuka (bardzo silny strzelec pieszy, nie walczący wręcz). W stajni niemal wszystko jest silne: szybki kozak siczowy, bardzo szybko werbujący się kozak rejestrowy i potężny hetman, który ze względu na cenę raczej nie nadający się do większej rekrutacji. Ukraina nie ma technologii 18 wieku, w budowaniu korzystamy niemal wyłącznie z drewna.

Turcja: kolejna nacja bez 18 wieku. Baraki i stajnie identyczne jak w Algierii, do dyspozycji mamy pikiniera, piechura, janczara (muszkieter 17-wieczny z mocniejszym strzałem). W stajni Spahis i Tatar, bardzo szybko werbujący się łucznik konny, może palić budynki. W dużych ilościach jest bardzo groźny.

Francja: nacja zachodnia, cechą szczególną są... niewielkie rozmiary budynków, co, jakby nie patrzeć, ułatwia grę. W 18 wieku dodatkowo mamy Saszerów (to samo co Highlander i Pandur), w stajni zamiast tradycyjnego dragona 18-wiecznego muszkieter królewski, z ogromną siłą strzału i równie ogromnym czasem rekrutacji.

Holandia: nacja zachodnia, tani 17-wieczni muszkieterzy.

BY RADLOK 8-)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Encyklopedia nacji (wrzuć ktoś na stronkę)
Radlok Problemy i propozycje odnośnie Kozacy.org 7 2010-01-04, 16:07
Cav
Brak nowych postów Mini mody Cossacks 3
[GP]Warren Modyfikacje Kozaków III 12 2016-12-28, 14:29
[GP]Warren
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Zbior mini taktyk
by Cav, Boski, Blaster itd.
[GP]Warren FAQ - Taktyki & Poradniki 0 2009-12-30, 15:10
[GP]Warren
Brak nowych postów Mini Mod nr 1- Resources and Minerals
[GP]Warren Modyfikacje Kozaków 6 2010-05-15, 11:40
[GP]Warren
Brak nowych postów Mini Mod nr 2- Market exchanges
version beta 0.1
[GP]Warren Modyfikacje Kozaków 5 2010-05-15, 11:39
[GP]Warren
Brak nowych postów Prawdopodobny mini-zjazd
[GP]Warren Polska Rewolucja- tajne 4 2012-07-12, 11:29
[GP]Warren
Brak nowych postów Mini konkurs dla Alko-holikow. :)
[GP]Warren Kosz/Archiwum 22 2010-03-13, 16:33
[GP]Warren
Brak nowych postów Ren - Opis nacji
WhiteCrow Artykuły i FAQ 0 2011-03-06, 15:15
WhiteCrow
Brak nowych postów [ Ankieta ] Ranking nacji
PrzemekKondor Kozacka Karczma 4 2018-02-28, 21:28
PrzemekKondor
Brak nowych postów Opis nacji
tłumaczenie by Radlok (TEMAT W BUDOWIE!_
Radlok FAQ - Taktyki & Poradniki 4 2010-05-14, 01:09
[GP]Warren

Cossacks 3 DLC: Days of Brillance z polską kampanią!



© 2009-2011 | Kozacy.org - polskie centrum gry Kozacy I & II. Wszelkie prawa zastrzezone. Kopiowanie elementów zawartych na stronie zabronione.

Partner - StartVISION.pl modified by Kozacy.org
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
- mangi