Forum Cossacks 3 :: Znowu o pieniądzach

Poprzedni temat «» Następny temat


Tagi tematu: pieniadzach, znowu

Znowu o pieniądzach
Autor Wiadomość
[GP]Warren 
Admin Team :)
łudi łudi, dymi dym


Pomógł: 2 razy
Wiek: 29
Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 8583
Skąd: Łódź

Medale: 6 (Więcej...)
1. Miejsce w PLC (Ilość: 1) 1. Miejsce w RPS (Ilość: 1) 3. Miejsce w PLC (Ilość: 2) 3. Miejsce w Turnieju MOD HH (Ilość: 1) Zasługi dla serwisu Kozacy.org (Ilość: 1)


Wysłany: 2010-12-09, 14:12   Znowu o pieniądzach



Inwestowanie w Cossacks

Dzisiaj, w momencie kiedy ciułamy grosz do grosza aby starannie rozwijać nasz serwis przyszła mi go głowy myśl- "Co by było gdybyśmy nagle dostali zastrzyk w wysokości tysiąca złotych". Rozwijając myśl- "Co Ramones mógłby zrobić z pieniędzmi wydanymi na same nagrody Pucharu o Kufel Zagłoby?" Kolejne pytanie nasuwa się samo- "Czy ściągnięcie do turnieju kilku najlepszych polskich i zagranicznych zawodników kosztem reklamy gry, forum i samego PoKZA jest rozsądnym rozwiązaniem?"

Przepraszam, że zaczynam artykuł tyloma znakami zapytania i tyloma irytującymi myślnikami. Po prostu ostatnio mam małą jazdę na takie stylowe oddzielanie własnych myśli. No i zadawać pytania zawsze uwielbiałem.

No to przechodzę do meritum.

Słynny gwardzista Ramones niewątpliwie wpływa swoją charyzmą na rodzimą scenę Cossacks. Jeszcze bardziej wpływa na nią swoimi pieniędzmi. Do tej pory nikt nie 'zainwestował' nawet połowy sumy jego wpłat na jakże szczytny cel 'Rozwijajmy Polską Scenę CSX'. I chwała mu za jego wkład, bo gdyby nie on stracilibyśmy okazję do wyłonienia najlepszego aktywnego polskiego zawodnika w trakcie turnieju sponsorowanego przez Ramonesa.

Jednak jak mawiał polityczny idol siedemnastoletnich czytelników tygodnika 'NIE!' 'Prezydencie nie tędy droga (...) nie idźcie tą drogą", dodam od siebie- bo twoje pieniądze i nasz wspólny wkład w rozwój sceny idą na marne. Na marne niczym wysyłane przez UNICEF jedzenie do Afryki. Co prawda my nie mamy tak jak Afryka swojego handlarza śmiercią Wiktora Buta, ale i tak mamy swoje pewne hamulcowe albo nawet destrukcyjne czynniki. Trzeba je szybko i skutecznie zneutralizować. Tylko jak?

Żeby za dużo nie zamotać, swoją odpowiedź zamieszczę w punktach.
(Do dyspozycji mamy 1000zł + koszulki dla każdego uczestnika, czyli równowartość puli nagród Kufla Zagłoby)

1.
Za raczej niewielką cząstkę tych pieniędzy można zwerbować kilku 'pożytecznych spamerów'. (Niekoniecznie związanych z Cossacks) Ich praca polegałaby na wklejaniu na różne internetowe fora informacji o grze napisaną sprytnym językiem przez któregoś z graczy CSX zawierającą taką małą kryptoreklamę. W reklamie nie może być zbyt wiele wychwalania Cossacks. I to pod żadnym pozorem. Ludzie na takie tanie zagrywki od pewnego czasu nie lecą. Natomiast powinny się w niej znaleźć skriny, filmiki i tym podobne graficzne pokazy interfejsu i gameplay'a Back to War.

Niestety na wielu forach nie można w tematach wrzucać linków stron związanych z daną grą. W takim wypadku zalecam wklejenie tego adresu:
http://pl.wikipedia.org/w...t_na_Wojn%C4%99
A tam w linkach zewnętrznych widnieje: www.kozacy.org ;)
Myślę, że i adres strony Ramonesa również dałoby radę tam wcisnąć.

2.
Listy mailingowe Allegro. Nie jestem pewien, czy są one udostępniane za darmo, czy są płatne. Wg mnie wysłanie kilka tysięcy maili do różnych ludzi może przynieść pewne korzyści. Wiadomo, większość użytkowników Allegro się zdenerwuje, ale około 10% z nich wejdzie na linkowaną stronę. A min. 10% z tych 10% zacznie grać w Csx. Jestem tego pewien. Tutaj tak jak w 1 punkcie można zatrudnić 'pożytecznych spamerów'.
Cennik takiego spamera to mniej więcej 10zł za 50 tematów o Csx i tyle samo za kilkaset maili. Nie jest to zbyt wysoka kwota biorąc pod uwagę fakt, że dysponujemy całym tysiącem złotych.

3.
Można także spróbować płatnej reklamy na popularnych stronach, najlepiej na portalach gier komputerowych jak na przykład:
http://www.giery.eu
http://swiatgry.pl
http://gameo.pl

Bardzo popularne są obecnie gry MMORPG jak Tibia, Metin czy WoW. Sądzę, że niezłym posunięciem byłby płatny baner na stronie głównej portalu o np. Metinie. Cena niższa niż na profesjonalnym portalu ogólnotematycznym, a potencjalnych kandydatów na graczy Csx więcej.

Można także próbować przekupić pieniędzmi administratora/moderatora jakiejś strony o grach strategicznych, by na głównej witrynie znalazła się recenzja naszej ukochanej gry. Ludzie grają w Age of Empires 2, Age of Empires 3 i tym podobne tylko dlatego, że są znacznie lepiej rozreklamowane od Cossacks. Bo fakt, że są to gry na niższym poziomie grywalności od Csx jest niepodważalny.

4.
Reklama turnieju.
Reklamę turnieju należy zamieszczać na forach już na kilka miesięcy przed jego startem. Przecież musimy dać nowicjuszom czas na ogranie się i przyjęcie zasad panujących w naszym światku. Nie może być tak, że organizujemy 'wielki turniej' z 'wielką pulą nagród', a innych informujemy o tym fakcie na kilka tygodni przed startem. Takie zachowanie jest totalnym nieporozumieniem i wyrzuceniem pieniędzy w błoto.

W międzyczasie możemy wpłynąć także na słynne osobistości z Cossacks, które posiadają pewną władzę i poważanie wśród kozackiej braci. Jako przykład podam [Lviv]Rolcoma administratora najsłynniejszej ligi League Cossackers Net. Czasem wystarczy napisać na ICQ, że chcemy umieścić reklamę pucharu na stronie głównej jego ligi i voilà. A czasem trzeba trochę pokusić pieniędzmi. Trzeba jednak wziąć pod uwagę, że nie każdy jest przekupny i taka forma lobbowania nie przejdzie. Wtedy próbujemy dalej, u liderów poszczególnych klanów, u właścicieli innych portali o tematyce gier CSX i tak dalej i tak dalej, aż do skutku. :)

Reasumując

1000 złotych w tak krytycznym momencie dla naszej sceny jest zbawieniem. Dobrze zainwestowane pieniądze szybko się zwrócą w postaci uznania wśród graczy i przypływu kapitału ludzkiego, czyli kandydatów do bycia gwardzistą klanu sponsora oraz chętnych do wzięcia udziału w sponsorowanym turnieju. Z czasem gdy liczba graczy osiągnie zadowalający pułap można zacząć organizować puchary z tzw. 'wpisowymi', więc 1000 złotych może się w przyszłości zwrócić także w formie pieniężnej.

Pieniądz nie śmierdzi, lecz dobrze zainwestowany pieniądz pachnie dobrze wykonaną robotą. Proponuję sponsorom inwestowanie w scenę w sposób jaki podałem powyżej, czyli zaprzestanie pakowania gotówki w worek bez dna. Za kasę jaką wydał Ramones w tym roku na Kufel można zorganizować świetnie rozreklamowany turniej z ponad 100 uczestnikami z pulą nagród 200 złotych i koszulkami z logiem PoKZa i jeszcze rozwinąć przy okazji klan oraz polską scenę Cossacks.
_________________
Kontakt: https://www.facebook.com/PeteLevy123 ; warrengda@gmail.com
 
     
Kristow 


Wiek: 22
Dołączył: 17 Sty 2010
Posty: 436

Medale: 2 (Więcej...)
1. Miejsce w PLC (Ilość: 1) 2. Miejsce w Turnieju MOD HH (Ilość: 1)


Wysłany: 2010-12-09, 15:42   

jak reklamować csx na stronach innych gier, to chyba najlepiej na stronach gier strategicznych, bo dzieciaki grające w Metina moga się mało zainteresować graś strategiczną csx, gdzie trzeba czasu żeby osiągnąć coś, a w Metinie wystarczy dzień? Tydzień? (nie wiem, nie grałem). Zresztą Metin to jest gra w którą gra dużó osób które preferują styl - zagram pogram i następna gra. Takie moje zdanie, może się mylę
 
 
     
[GP]Warren 
Admin Team :)
łudi łudi, dymi dym


Pomógł: 2 razy
Wiek: 29
Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 8583
Skąd: Łódź

Medale: 6 (Więcej...)
1. Miejsce w PLC (Ilość: 1) 1. Miejsce w RPS (Ilość: 1) 3. Miejsce w PLC (Ilość: 2) 3. Miejsce w Turnieju MOD HH (Ilość: 1) Zasługi dla serwisu Kozacy.org (Ilość: 1)


Wysłany: 2010-12-09, 16:02   

Na stronach gier strategicznych masz około 10-50x mniej użytkowników niż na forach gier MMORPG. To prawda, że procentowo więcej będzie chętnych do gry w CSX wśród 'strategów', ale i tak będzie ich więcej na 'masowych' portalach RPG. Jestem tego pewien. Wśród kozackiej braci wielu zawodników jednocześnie gra w MMORPG. Tzw. Metinowcy nie preferują stylu- zagram pogram i nastepna gra, ponieważ w samego Metina grają często ponad 0,5 roku, około 30% z nich uczestniczy w życiu światka Metinowego kilka lat. Moim zdaniem wszystkich trzeba traktować indywidualnie, a nie dzielić na dzieci Tibii, strategów, dzieci CS'a i tak dalej.

A tak na marginesie- Na forach gier strategicznych nie lubią Cossacks, ponieważ za dużo w CSX zręcznościówki. 8-)
_________________
Kontakt: https://www.facebook.com/PeteLevy123 ; warrengda@gmail.com
 
     
Cichor 


Dołączył: 02 Kwi 2010
Posty: 759

Medale: 1 (Więcej...)
Zasługi dla serwisu Kozacy.org (Ilość: 1)


Wysłany: 2010-12-09, 18:00   

Darth Warren napisał/a:
Ludzie grają w Age of Empires 2, Age of Empires 3 i tym podobne tylko dlatego, że są znacznie lepiej rozreklamowane od Cossacks. Bo fakt, że są to gry na niższym poziomie grywalności od Csx jest niepodważalny.


Nie wiem czy seria AoE ma swoje miejsce na Game Spy, ale patrząc na GameRangera, to ilość pokoi z tymi grami przytłacza te związane z Cossacks. Naet wtedy gdy pojedynczą grę przyrównamy do Cossackó to i tak AoE 1 czy 2 czy 3 czy inne z tej serii ma więcej pokoi niż Csx. Twierdza, Warcraft 3, Herosi 3 i Fify również biją na głowę liczebność pokoi Cossacks. Warcraft bo ludzie chcą ominąć oficjalne serwery, Herosi bo są legendarni i nie do zniszczenia przez czas i ludzkość. ;]



Darth Warren napisał/a:
Pieniądz nie śmierdzi, lecz dobrze zainwestowany pieniądz pachnie dobrze wykonaną robotą. Proponuję sponsorom inwestowanie w scenę w sposób jaki podałem powyżej, czyli zaprzestanie pakowania gotówki w worek bez dna.


A mnie to śmierdzi nadmiernym entuzjazmem z Twojej strony. Myślisz, że fakt grania z najlepszymi na świecie zbierze nowy narybek? Osoby chętne nauczyć się? Rozejrzą się w światku, zagrają parę gier na gsie i się skończy zabawa, bo zrozumieją, że odstają poziomem o całe nieba.


Darth Warren napisał/a:
Za kasę jaką wydał Ramones w tym roku na Kufel można zorganizować świetnie rozreklamowany turniej z ponad 100 uczestnikami z pulą nagród 200 złotych i koszulkami z logiem PoKZa i jeszcze rozwinąć przy okazji klan oraz polską scenę Cossacks.


Pula nagród 200 zł? nie sądzisz, że za mało jak na pierwsze 3 miejsca do podziału? Szczególnie, że teraz jest 1000?
Jakby dawali koszulkę to przełknąłbym wstyd jaki mi przyniosą porażki i wystartował. Dostałbym raz - dwa baty i po 2 tygodniach koszulkę. Za dużo straty by na tym było. :P
Ale pomysł chwytliwy.



Warren, z zajęć pamiętam, że umieszczenie statystyk uwiarygadnia wypowiedź osoby, które je podaje... Problem w tym, że na mnie to nie działa, więc nie mydl chociaż mi oczu tymi procentami i liczbami. :P
 
     
[GP]Warren 
Admin Team :)
łudi łudi, dymi dym


Pomógł: 2 razy
Wiek: 29
Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 8583
Skąd: Łódź

Medale: 6 (Więcej...)
1. Miejsce w PLC (Ilość: 1) 1. Miejsce w RPS (Ilość: 1) 3. Miejsce w PLC (Ilość: 2) 3. Miejsce w Turnieju MOD HH (Ilość: 1) Zasługi dla serwisu Kozacy.org (Ilość: 1)


Wysłany: 2010-12-09, 18:12   

Cytat:
Myślisz, że fakt grania z najlepszymi na świecie zbierze nowy narybek? Osoby chętne nauczyć się? Rozejrzą się w światku, zagrają parę gier na gsie i się skończy zabawa, bo zrozumieją, że odstają poziomem o całe nieba.


Jestem innego zdania, większość grających w Csx właśnie zaczynała tak jak pisałem. (Ja również) Poza tym w takim turnieju jak Kufel jest faza grupowa gdzie tylko 50% zawodników prezentuje wysoki poziom, reszta to albo początkujący albo grający kilka miesięcy w Cossacks. Poza tym można wprowadzić eliminacje dla 'najmłodszych'. Pomysłów jest wiele, ale ten temat to "pieniądze', a nie "pomysły na turniej".

Cytat:
Pula nagród 200 zł? nie sądzisz, że za mało jak na pierwsze 3 miejsca do podziału? Szczególnie, że teraz jest 1000?

200 zł za pierwsze miejsce, reszta koszulki. Proste. Nie ma przymusu dawać nagrody za dalsze miejsca. Jeżeli zwiększy się finanse przeznaczone na reklamę, a zmniejszy się na nagrody wtedy na pewno więcej osób zagra w turnieju. Zrezygnuje z udziału może 2-3 dobrych zawodników, którzy grają tylko dla kasy. Żadna strata.

Koszulka to świetna pamiątka. Jestem pewien, że wielu początkujących by na to poszło, być może taki mały bajer pozwoliłby im się wkręcić na dłużej. Kto wie.
_________________
Kontakt: https://www.facebook.com/PeteLevy123 ; warrengda@gmail.com
 
     
Kokosz 
hate bein' sober



Pomógł: 1 raz
Wiek: 25
Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 2298
Skąd: LBN/WWA

Medale: 5 (Więcej...)
1. Miejsce w PLC (Ilość: 1) 2. Miejsce w PLC (Ilość: 1) 3. Miejsce w PLC (Ilość: 1) 3. Miejsce w Turnieju MOD HH (Ilość: 1) Zasługi dla serwisu Kozacy.org (Ilość: 1)


Wysłany: 2010-12-09, 20:51   

parę słów komentarza:
Cytat:

Za raczej niewielką cząstkę tych pieniędzy można zwerbować kilku 'pożytecznych spamerów'. (Niekoniecznie związanych z Cossacks) Ich praca polegałaby na wklejaniu na różne internetowe fora informacji o grze napisaną sprytnym językiem przez któregoś z graczy CSX zawierającą taką małą kryptoreklamę. W reklamie nie może być zbyt wiele wychwalania Cossacks. I to pod żadnym pozorem. Ludzie na takie tanie zagrywki od pewnego czasu nie lecą. Natomiast powinny się w niej znaleźć skriny, filmiki i tym podobne graficzne pokazy interfejsu i gameplay'a Back to War.

dokładnie. To nic innego jak działania na zasadzie public manager. Reklamujemy grę, reklamujemy rozgrywkę sieciową, co za tym idzie - reklamujemy turniej. To klasyczne działanie w przypadku nowych gier MORPG lub gier on-line jak thecrims albo o-game.

Cytat:

Listy mailingowe Allegro. Nie jestem pewien, czy są one udostępniane za darmo, czy są płatne. Wg mnie wysłanie kilka tysięcy maili do różnych ludzi może przynieść pewne korzyści. Wiadomo, większość użytkowników Allegro się zdenerwuje, ale około 10% z nich wejdzie na linkowaną stronę. A min. 10% z tych 10% zacznie grać w Csx. Jestem tego pewien. Tutaj tak jak w 1 punkcie można zatrudnić 'pożytecznych spamerów'.
Cennik takiego spamera to mniej więcej 10zł za 50 tematów o Csx i tyle samo za kilkaset maili. Nie jest to zbyt wysoka kwota biorąc pod uwagę fakt, że dysponujemy całym tysiącem złotych.

te z allegro to shit. Najczęściej kradzione bazy, bez aktywacji e-maili (jakieś 50% mejli to fejki). Najlepiej dogadać się z administratorem jakiegoś forum i uzgodnić e-mailing. To jest dużo bezpieczniejszy układ niż fake-bazy z allegro. Sam sprzedawałem e-mailingi, więc wiem co mówię ;) z resztą, e-mailing jest sam w sobie nie opłacalny. Trzeba mieć target i treść kampanii. Tekst musi być cholernie atrakcyjny, aby odbiorca go przeczytał. Ok. 10% lub 15% odbiorców czyta mejle ze spamu. Aaaa i bardzo ważna rzecz - trzeba uważać, żeby listy mailingowej nie wpisali na blacklistę. Wtedy wszystko idzie do spamu, i cały e-mailing jest bezwartościowy. Spam nie jest wiarygodny, nigdy.

Cytat:

Można także spróbować płatnej reklamy na popularnych stronach, najlepiej na portalach gier komputerowych jak na przykład:
http://www.giery.eu
http://swiatgry.pl
http://gameo.pl

norma, pozycjonowanie. Trzeba jednak uważać, żeby nie dostać filtra od google na frazy. Teraz algorytmy giganta szybko wyłapują zbyt ostry awans w wyszukiwarce i nakładają czasowy filtr. Wtedy nikt z googli nie trafi na naszą stronkę. Pozycjonowanie musi być mądre. I stopniowe. Mądre i stopniowe.

Cytat:

Można także próbować przekupić pieniędzmi administratora/moderatora jakiejś strony o grach strategicznych, by na głównej witrynie znalazła się recenzja naszej ukochanej gry.

Najlepsza z form reklamy. Zdecydowanie.

Cytat:

Bardzo popularne są obecnie gry MMORPG jak Tibia, Metin czy WoW. Sądzę, że niezłym posunięciem byłby płatny baner na stronie głównej portalu o np. Metinie. Cena niższa niż na profesjonalnym portalu ogólnotematycznym, a potencjalnych kandydatów na graczy Csx więcej.

Trochę nie tak. Celem muszą być gracze związani silnie z grami strategicznymi. MMORPG pozornie nie zgromadzi ludzi pod niszową grę strategiczną. Z resztą gracze MMORPG zamknięci są w enklawach, nie wychodzą poza obręb danego gatunku. Stąd taka duża płynność graczy pomiędzy tibią, metinem albo wow'em.

Cytat:

Koszulka to świetna pamiątka. Jestem pewien, że wielu początkujących by na to poszło, być może taki mały bajer pozwoliłby im się wkręcić na dłużej. Kto wie.

zdecydowanie. To namacalny dowód związania z grą. Psychologiczny efekt nagrody za grę, przywiązania do graczy. Tak powinno być, stąd wiele turniejów w CS'a gdzie nagrodami są koszulki klanowe lub kubki/bluzy/podkładki z logiem klanu. Sam mam koszulkę Frag Executors i podkładkę wygraną w turnieju ;)
_________________
Właściciel i główny administrator portalu Kozacy.org
Kontakt - via e-mail bądź PW na forum.
 
     
Disco 

Dołączył: 29 Sty 2012
Posty: 17

Medale: Brak


Wysłany: 2012-02-14, 22:55   

Odnosnie promocji CSX. Dużym problemem nie jest wiek gry, bo jakość gameplayu kozaków nie odbiega, ba - przebija większość rts m.in Aoe. Niestety, jeżeli porównać aktualne zainteresowanie graczy, to Kozacy są w szarej d...ie. Na tą chwilę C1 jest na straconej pozycji, poniewaz w świadomości statystycznego gracza jest grą poniekąd martwą czyli nieatrakcyjną. Powodem oczywiście jest brak oficjalnych kontynuacji oraz modyfikacji, które by na nowo zajęły graczy. Podczas gdy powstają/są planowane nowe części rywalizujących rtsów (czyli producenci pompują w marketing kasę = duża liczba graczy), GSC zostawia projekt kozacki na pastwę losu. Czyli co, pozostaje przygotowac łopaty i godnie pochować Kozaków... Problem w tym, ze zalety gry wciąż przebijają wady, pewnie wielu uzna mnie za fantastę ale ja twardo obstaję za tym, ze Kozacy powinni być dla słowiańskich strategów tym czym starcraft dla koreańskich. Po prostu.

Pozostaje pytanie - co można zrobić w aktualnej sytuacji? Na jakiś impuls ze strony GSC oczywiscie nie ma co liczyć, pozostaje więc partyzantka. Myślałem nad tym i doszedłem do wniosku, ze na dzień dzisiejszy i na tą dosyć trudną sytuację najskuteczniejszym sposobem na przywrócenie CSX do świadomości ogółu graczy będzie organizacja regularnych mini-turniejów z nagrodami. Informacja o np. comiesięcznych, weekendowych turniejach oznaczałaby, że "wóz jedzie cały czas" a społeczność nie budzi sie z niedzwiedziego snu raz do roku na jeden bardzo mocno obsadzony turniej. Siłą rzeczy miałaby miejsce rotacja wśród graczy co stanowiłoby większą motywacja do aktywności i rozwoju dla świeżaków (możliwość wysokiego miejsca w słabiej personalnie obstawionym turnieju). Oczywiście w tle - co również ważne - toczyłaby się rywalizacja o jakieś fanty.

Regularnie organizowane turnieje byłyby moim zdaniem doskonałym bodźcem dla potencjalnych/nowych graczy do zainteresowania się szerzej tematem CSX i multi, bo skoro społecznosc gry z 2000 roku jest wciąż zywa, skoro cyklicznie organizuje turnieje nie o ogórki, to coś musi być na rzeczy. Przy zrobionej z głową reklamie (dyskusja o tym jest wyżej) i dobrych wiatrach taki news zacząłby żyć własnym życiem i wszystko ruszyłoby powoli ale zgodnie z zasadą kuli śniegowej - coraz więcej chętnych - większe turnieje - coraz wiecej aktywnych graczy etc.

Jak zdobyć kasę do puli turniejów?
1) Sponsor. Nie wiem jakie są statystyki odwiedzin strony, ale biorąc pod uwagę aktualną poularność gry to na tą chwilę nie ma co liczyć na poważny sponsoring zewnętrzny. Portal ma zarejestrowanych 400 użytowników i niewykluczone, że ktos gdzieś ma jakiś prywatny kontakt/znajmość w jakiejś firmie i ktos gdzieś zdecyduje się wyłożyć kasę/nagrody. Szanse są małe, ale nie takie cuda się zdarzały...
2) Konto na Paypalu + button na stronie = możliwość wsparcia finansowego turnieju. Do tego temat z wyszczególnieniem wpłat, co by było przejrzyście. Z pewnością jest tutaj parę osób, dla których dotacja kilkunastu/kilkudziesięciu a moze nawet kilkuset złotych nie byłaby problemem. W kupie siła, kozacy powinni to wiedzieć:)
 
     
Kokosz 
hate bein' sober



Pomógł: 1 raz
Wiek: 25
Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 2298
Skąd: LBN/WWA

Medale: 5 (Więcej...)
1. Miejsce w PLC (Ilość: 1) 2. Miejsce w PLC (Ilość: 1) 3. Miejsce w PLC (Ilość: 1) 3. Miejsce w Turnieju MOD HH (Ilość: 1) Zasługi dla serwisu Kozacy.org (Ilość: 1)


Wysłany: 2012-02-14, 23:49   

Cytat:
Odnosnie promocji CSX. Dużym problemem nie jest wiek gry, bo jakość gameplayu kozaków nie odbiega, ba - przebija większość rts m.in Aoe. Niestety, jeżeli porównać aktualne zainteresowanie graczy, to Kozacy są w szarej d...ie. Na tą chwilę C1 jest na straconej pozycji, poniewaz w świadomości statystycznego gracza jest grą poniekąd martwą czyli nieatrakcyjną. Powodem oczywiście jest brak oficjalnych kontynuacji oraz modyfikacji, które by na nowo zajęły graczy. Podczas gdy powstają/są planowane nowe części rywalizujących rtsów (czyli producenci pompują w marketing kasę = duża liczba graczy), GSC zostawia projekt kozacki na pastwę losu. Czyli co, pozostaje przygotowac łopaty i godnie pochować Kozaków... Problem w tym, ze zalety gry wciąż przebijają wady, pewnie wielu uzna mnie za fantastę ale ja twardo obstaję za tym, ze Kozacy powinni być dla słowiańskich strategów tym czym starcraft dla koreańskich. Po prostu.

ba, powiem więcej - GSC jest nieoficjalnie od ponad roku lub dwóch bankrutem a ich "biuro" programistyczne, to biuro tylko z nazwy. Porzucili kontynuację Stalkera, nieoficjalnie mówią że "będziemy kontynuować!", ale odrzucając wersje konsolowe, to z góry wiadomo że blefują i tyle. O Cossacks zapomnijcie że GSC cokolwiek zrobi, dawno postawili krzyżyk na tą grę i tyle. Co do porównania Kozaków ze Starcraftem - zgadzam się w 100%.

Cytat:

Pozostaje pytanie - co można zrobić w aktualnej sytuacji? Na jakiś impuls ze strony GSC oczywiscie nie ma co liczyć, pozostaje więc partyzantka. Myślałem nad tym i doszedłem do wniosku, ze na dzień dzisiejszy i na tą dosyć trudną sytuację najskuteczniejszym sposobem na przywrócenie CSX do świadomości ogółu graczy będzie organizacja regularnych mini-turniejów z nagrodami. Informacja o np. comiesięcznych, weekendowych turniejach oznaczałaby, że "wóz jedzie cały czas" a społeczność nie budzi sie z niedzwiedziego snu raz do roku na jeden bardzo mocno obsadzony turniej. Siłą rzeczy miałaby miejsce rotacja wśród graczy co stanowiłoby większą motywacja do aktywności i rozwoju dla świeżaków (możliwość wysokiego miejsca w słabiej personalnie obstawionym turnieju). Oczywiście w tle - co również ważne - toczyłaby się rywalizacja o jakieś fanty.

pomysł bardzo dobry - podoba mi się. Warty przedyskutowania, nawet na dniach bądź zaraz założymy odpowiedni temat o tym. Takie turnieje weekendowe co miesiąc z nagrodami mają szansę się udać.

Cytat:

Jak zdobyć kasę do puli turniejów?
1) Sponsor. Nie wiem jakie są statystyki odwiedzin strony, ale biorąc pod uwagę aktualną poularność gry to na tą chwilę nie ma co liczyć na poważny sponsoring zewnętrzny. Portal ma zarejestrowanych 400 użytowników i niewykluczone, że ktos gdzieś ma jakiś prywatny kontakt/znajmość w jakiejś firmie i ktos gdzieś zdecyduje się wyłożyć kasę/nagrody. Szanse są małe, ale nie takie cuda się zdarzały...

Trochę w tym siedzę, szanse są i to spore :) forum ma 400 userów (a portal drugie 400), ale zauważ że nie zmuszam ich do rejestracji gdy szukają rozwiązania problemu albo chcą ściągnąć jakiś plik z działu download - gdybym np. udostępniał linki po zarejestrowaniu, to liczba userów poszybowałaby okropnie w górę w ciagu 48h. Ale nie taka jest polityka, jak mawiał klasyk - nie tędy droga :)
Ale teraz słów kilka o statystykach strony - jak na niszową grę, która jest słabo popularna, jest całkiem nieźle. 200-300 wejść dziennie na portal i 300-400 wejść dziennie na forum. Ładne i mocne statystyki, a przecież mamy w planach aby je podciągnąć wyżej jeszcze.
I ponad 50% tych wejść, pochodzi z wyszukiwarek - ktoś szuka informacji o cossacks, trafia do nas. 35% to witryny odsyłające. A zaledwie 15% to regularne wejścia przez graczy. Jest potencjał, sporo graczy przewija się przez naszą stronę. Trzeba ich tylko zachęcić do gry multiplayer. A te turnieje mogą w tym pomóc - przypomnę tylko że w 1 edycji PLC zarejestrowało się kilku/kilkunastu zupełnie świeżych graczy, oprócz starych wyjadaczy - zupełnie świeżych, takich których nikt nie znał. W tej edycji PLC tak samo - zupełnie nieznane nicki, jest ich kilka. Więc ludzie chcą grać, szukają szansy do gry multi. Trzeba po prostu pokazać im kierunek i dać szanse zaistnienia.

Wracając do nagród - statystyki strony są nawet niezłe jak pisałem, forum i portal są wolne od reklam, więc ta reklama byłaby na wyłączność dla danej firmy - drugi pozytywny aspekt i zachęcający do potencjalnego sponsoringu. Jestem w stanie popisać do kilku firm w celu sponsoringu turniejów - szanse są spore. Nawet gdyby miały to być firmowe koszulki, jakieś kubeczki bądź inne fanty - ale zawsze to nagrody i cieszą. Mam kilka znajomych firm. Inna sprawa że może uda mi się załatwić fajniejsze i cenniejsze nagrody, ale to wszystko wyjdzie w praniu :)

Cytat:

2) Konto na Paypalu + button na stronie = możliwość wsparcia finansowego turnieju. Do tego temat z wyszczególnieniem wpłat, co by było przejrzyście. Z pewnością jest tutaj parę osób, dla których dotacja kilkunastu/kilkudziesięciu a moze nawet kilkuset złotych nie byłaby problemem. W kupie siła, kozacy powinni to wiedzieć:)

jeżeli chodzi o to - można nas wspierać sms'owo. Spokojnie uda się zebrać kilkanaście sms'ów za 2,44 za które można by kupić fajne nagrody.
_________________
Właściciel i główny administrator portalu Kozacy.org
Kontakt - via e-mail bądź PW na forum.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Krótkie co nieco o pieniądzach w Csx
Czerwiec 2010, Warren
[GP]Warren Artykuły 0 2010-06-18, 12:57
[GP]Warren

Cossacks 3 DLC: Days of Brillance z polską kampanią!



© 2009-2011 | Kozacy.org - polskie centrum gry Kozacy I & II. Wszelkie prawa zastrzezone. Kopiowanie elementów zawartych na stronie zabronione.

Partner - StartVISION.pl modified by Kozacy.org
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group