Forum Cossacks 3 :: Anglia - Opis nacji

Poprzedni temat «» Następny temat


Tagi tematu: anglia, nacji, opis

Zamknięty przez: Kokosz
2012-01-03, 14:46
Anglia - Opis nacji
Autor Wiadomość
WhiteCrow 

Wiek: 26
Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 432
Skąd: Konin

Medale: Brak


Wysłany: 2011-02-08, 17:12   Anglia - Opis nacji



Anglia

Zacznę od Anglii a raczej Wielkiej Brytanii która jest bardzo silną nacją posiadającą takie jednostki jak: Muszkieter, Strzelec Szkocki, Grenadier , Szaser i Saper. Z konnicy mamy do dyspozycji - lekkiego Dragona, Huzarów, ciężkich Dragonów oraz jednostki gwardyjskie . Anglia posiada oczywiście artylerię z czego jako jedyna ma wyrzutnię rakiet obok haubic lekkiego typu i ciężkiego działa oraz lawety.

Pod względem gospodarczym Anglia trzyma się bardzo dobrze . Bardzo szybko uzyskujemy pałac, niezbędny do rekrutowania grenadierów, gdyż mamy dodatkowy przychód w złocie. Anglia również ma coś czego nie mają inne nacje - manufakturę która dostarcza nam cenny węgiel. W przypadku Anglii węgiel jest szczególnie cenny, ponieważ muszkieterzy zużywają bardzo dużo tegoż surowca. Pomimo swoich plusów, Anglia ma jednak drogi ratusz - pierwszy kosztuje 700 Drewna 300 złota i 400 kamienia a drugi kosztuje już 14 000 drewna 6 000 złota i 8 000 kamienia - jest to niewątpliwie na początku gry cena bardzo trudna do uzbierania . Koszary również należą do najdroższych w grze . Paradoksalnie, dom należy do najtańszych - zarówno duże domostwo jak i małe. Tak samo stajnie i stajnie ciężkiej jazdy. Manufaktura, Kuźnia, Akademia, Świątynia oraz Targowisko - tak jak u innych nacji . Na ogół - Anglią gra się bardzo dobrze na początku. Jest to świetna nacja dla początkujących.



Militarnie Anglia też nie może narzekać.
Po pierwsze - bardzo dobra piechota!

Muszkieterowie produkują się bardzo szybko lecz mają duże zużycie węgla oraz przeciętny atak na bagnecie.

Strzelcy Szkoccy czyli po prostu Szkoci to jedna z najlepszych jednostek w grze. Niektórzy mogą grać tylko nimi i wygrają gdyż mają małe zużycie węgla, są bardzo odporni, niezwykle wytrzymali i mocni, co czynni ich takimi potężnymi rzeźnikami. Ponadto mają silny strzał.

Grenadierzy również należą do najsilniejszych jednostek. Bardzo silny atak białą bronią oraz możliwość obrzucenia granatami ludzi jak i budynki sprawiają że grenadierzy to bardzo wszechstronna jednostka. W bezpośrednim starciu są trudni do przejścia. W strzelaniu bronią palną parametry jak u innych jednostek.

Kawaleria również nie najgorsza :

Lekki Dragon jednostka podstawowa Anglii jak na kawalerię mały atak lecz dobry strzał.

Huzar konny - jedni z najlepszych kawalerzystów lekkich - dobry atak i broń palna (wyposażony karabinek kartuszowy)

Ciężki Dragon - jedyna taka jednostka w grze pod względem cenowym jak i wyczynowym. W miarę odpowiednie koszty produkcji jak na tak silny atak bagnetem i karabinem na odległość.


Wolne jednostki :

Chłop-podstawowa jednostka/postać w grze przede wszystkim służąca do rozbudowy,ma również dobrą obronę wręcz.

Oficer- służy podwyższania oddziałowi morale (+10) , posiada bardzo dobry atak wręcz.

Dobosz-służy podwyższania oddziałowi morale (+10) , posiada bardzo dobry atak wręcz.

Chorąży-służy podwyższania oddziałowi morale (+10) , posiada bardzo dobry atak wręcz oraz +1 do skuteczności ataku oddziału .

Chorąży konny- Chorąży-służy podwyższania oddziałowi morale (+10) , posiada przeciętny atak wręcz .

Kapłan- leczy jednostki i podnosi morale wojsk .

Lekka armata- armata potrafiąca strzelać kartaczami i kulami . Jako lekka armata posiada bardzo dobry zasięg.

Ciężka armata- potrafi strzelać z kartaczy i kul armatnich. Bardzo skuteczna podczas ostrzału z kartaczy , robi duże szkody u wroga lecz podczas ostrzału z kul armatnich jest bardzo niecelna z powodu swojego wielkiego zasięgu.

Haubica- posiada duże kule które świetnie sprawdzają się przeciwko budowlą i fortyfikacją ale również przeciwko piechocie, kawalerii czy wrogiej artylerii.

Rakietnica- typ broni artyleryjskiej którą posiada tylko Anglia czyli rakietnica . Jest ona skuteczna przeciwko oddziałom które nie są w stanie obrony pozycji wtedy bardzo dobrze rozpraszają morale przeciwnika . Minusem jest bardzo duża niecelność.

Lawet- służy do szybkiego transportowania artylerii.



Rozbudowa :

Strategia rozwoju:
-6 chłopów buduje ratusz 4 do lasu.
-Po wybudowaniu ratusza 5 chłopów buduje targowisko 1 idzie budować magazyn zaraz przy farmie. Od razu po zbudowaniu ratusza tworze chłopów i wysyłam automatycznie do kamieniołomów.
- Po wybudowaniu targowiska 5 chłopów buduje Koszary. Jednak za nim to zrobią wymieniam 500 złota na drewno, cały węgiel na kamień, 400 żelaza na kamień (nie zawsze i nie na wszystkich mapach)
- Jeden chłop który zbudował magazyn kosi zboże na farmie albo można go wysłać do kamieniołomów
- Po wybudowaniu koszarów 5 chłopów buduje akademie
- Następnie budują pałac
- W koszarach od początku tworze muszkieterów i po wybudowaniu akademii i pałacu dowódców
- 4 przepracowanych już chłopów wysyłam do wydobycia drewna a jednego do budowy domu
- Jeśli w kamieniołomach jest już około 9 chłopów od tego momentu wysyłam automatycznie z ratusza wszystkich do lasu
- wymieniam po kilkaset złota na drewno i kamień tak aby można było zrobić upa na farmę i zbudować fabrykę węgla, którą buduje się saperami podobnie jak wszystkie budynki od tego momentu. Jeden chłop tylko zaczyna budowę a saperzy kończą.
- W tym momencie już mam jeden oddział muszkieterów, który idzie zajmować wioski oraz oddział saperów, którego wysyłam w kierunku bazy przeciwnika albo na strategiczne punkty w celu wybudowania bunkra (w zależności od mapy)
- drugi oddział muszkieterów też wysyłam w świat i tworze kolejnych saperów (jeden oddział lub nawet dwa dopiero potem tworze Szkotów)
- Jeśli już jest na tyle złota to buduję kuźnie i zaraz potem Szkotów
- następnie up na żelazo (b. ważne) i na węgiel
- teraz stajnia i od razu tworzenie koni
- up na grenadierów można zrobić wymieniając złoto i węgiel na żelazo lub poczekać
-druga stajnia, a trzecią buduję b. późno zazwyczaj po wybudowaniu drugiego ratusza

Jeśli w lesie jest już ponad 20 chłopów zaczynam wysyłać automatycznie do kamieniołomów i po uzyskaniu ich około 20 wysyłam na farmę.

Jeżeli podczas gry nie zdobyłem drugiej wioski wcześniej wysyłam
chłopów na farmę kosztem drewna i kamienia


Pomiędzy powyższymi działaniami cały czas buduję w miarę możliwości finansowych domy a później jeden duży dom. Następnie po długiej grze stać mnie w końcu na 2 ratusz

Up'y
Pierwszy na farmę później na żelazo, węgiel
Następnie jak najszybciej up II na żelazo w obu kopalniach (jeśli takowe mam)
Potem III stopnia na żelazo
W dalszej kolejności można II stopnia na węgiel i I stopnia na złoto.
Jeśli gra się ciągnie jak brazylijski serial to robie dalsze upy

Węgiel wymieniam cały czas na żelazo. Złoto też, jednak w rozsądnych proporcjach


Oto podstawy rozwoju, które stosuje obecnie niedługo się zmienią, bo zmieniają się cały czas. Patrząc na moją grę sprzed kilku miesięcy rozwój gospodarczy był zupełnie inny.

Taktyka walki:
Generalnie można by było o tym napisać prace magisterską
Moje taktyki cały czas się zmieniają. Opiszę ogólnikowo obecnie używane
zresztą i tak nie ma to większego sensu najlepiej podglądnąć rekordy i zobaczyć jak taktyki zmieniają się w zależności od przeciwnika, mapy, nacji z którą się walczy, popełnionych błędów itp.
Po utworzeniu 2 oddziałów muszkieterów i 2,3 saperów tworzę 2 Szkotów i potem grenadierów.
Kawalerie zbieram do kupy i jak mam kilka oddziałów wysyłam ich do ataku jako wsparcie piechoty, raczej unikam wysyłania ich na taktykę:"a nóż się uda", bez wsparcia piechoty i saperów.
Jeśli atakuję wysyłam odziały piechoty razem z saperami i kawalerią oraz działami w jeden punkt , koniecznie staram się zbudować bunkry niedaleko działań i w miarę posuwania się do przodu buduję nowe. Wtedy te tylne można spalić.


Rozbudowę Opracował Lasalle
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: Opis 17th c HH Mod
Cichor Modyfikacje Kozaków 1 2010-05-10, 22:08
[GP]Warren
Brak nowych postów Ren - Opis nacji
WhiteCrow Artykuły i FAQ 0 2011-03-06, 15:15
WhiteCrow
Brak nowych postów Opis nacji
tłumaczenie by Radlok (TEMAT W BUDOWIE!_
Radlok FAQ - Taktyki & Poradniki 4 2010-05-14, 01:09
[GP]Warren
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Hiszpania - Opis nacji
WhiteCrow Artykuły i FAQ 0 2011-02-10, 20:29
WhiteCrow
Brak nowych postów Rosja - Opis nacji
v 1.1
WhiteCrow Artykuły i FAQ 0 2011-03-06, 15:09
WhiteCrow
Brak nowych postów Prusy - Opis nacji
WhiteCrow Artykuły i FAQ 0 2011-03-06, 15:13
WhiteCrow
Brak nowych postów Polska - Opis nacji
WhiteCrow Artykuły i FAQ 0 2011-03-06, 15:16
WhiteCrow
Brak nowych postów Egipt - Opis nacji
WhiteCrow Artykuły i FAQ 4 2011-07-08, 19:50
WhiteCrow
Brak nowych postów [ Ankieta ] Ranking nacji
PrzemekKondor Kozacka Karczma 4 2018-02-28, 21:28
PrzemekKondor
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Mini encyklopedia nacji
Styczen 2010, Radlok
[GP]Warren Artykuły 0 2010-02-27, 22:34
[GP]Warren

Cossacks 3 DLC: Days of Brillance z polską kampanią!



© 2009-2011 | Kozacy.org - polskie centrum gry Kozacy I & II. Wszelkie prawa zastrzezone. Kopiowanie elementów zawartych na stronie zabronione.

Partner - StartVISION.pl modified by Kozacy.org
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group