Forum Cossacks 3 :: Kozacy 2 - Prolemy z grą sieciową

Poprzedni temat «» Następny temat


Tagi tematu: gra, kozacy, prolemy, sieciowa

Kozacy 2 - Prolemy z grą sieciową
Autor Wiadomość
Kokosz 
hate bein' sober



Pomógł: 1 raz
Wiek: 25
Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 2298
Skąd: LBN/WWA

Medale: 5 (Więcej...)
1. Miejsce w PLC (Ilość: 1) 2. Miejsce w PLC (Ilość: 1) 3. Miejsce w PLC (Ilość: 1) 3. Miejsce w Turnieju MOD HH (Ilość: 1) Zasługi dla serwisu Kozacy.org (Ilość: 1)


Wysłany: 2011-02-08, 15:16   Kozacy 2 - Prolemy z grą sieciową

Oto rozwiązanie problemów z grą sieciową w Kozacy 2
Konfiguracja routera, portów i firewalla


Rozpoczęcie i prowadzenie gry w trybie wieloosobowym na komputerze z dostępem do Internetu najczęściej nie sprawia żadnego problemu, jednak kłopoty mogą wystąpić, jeśli dostęp do Internetu odbywa się za pośrednictwem routera lub zapory ogniowej (ang. "Firewall"). Często w tym celu wykorzystuje się urządzenia, które łączą w sobie funkcje zapory Firewall i routera.

Niestety, omawianie problemów związanych z zaporami ogniowymi i routerami wymagałoby podania szczegółów, które byłyby niezrozumiałe dla laika, ograniczymy się więc jedynie do stwierdzenia, że większość zapór ogniowych i routerów można skonfigurować w ten sposób, aby można było korzystać z trybu gry za pośrednictwem Internetu na przynajmniej jednym komputerze, który jest do nich podłączony. Osoba, która zajmuje się konfiguracją tych urządzeń, może wykorzystać podane poniżej informacje, aby wprowadzić potrzebne zmiany lub wytłumaczyć graczowi, dlaczego dokonanie tych zmian jest niemożliwe.


Rozwiązywanie problemów w grze Kozacy II na komputerze chronionym zaporą ogniową:

- Problemy z zaporą ogniową najczęściej polegają na tym, ze niektóre usługi internetowe lub dane są BLOKOWANE. Jednym z wymagań gry Kozacy II jest to, aby porty TCP i UDP nr 34000-34005 oraz port TCP 6667 były otwarte na komunikację w obu kierunkach.

- Pakiety UDP muszą być przepuszczane przez zaporę w obu kierunkach, a komputery po obu stronach zapory muszą być w stanie zainicjować przepływ danych. Zazwyczaj zapory ogniowe zezwalają na przepływ pakietów danych w obu kierunkach WYŁĄCZNIE wtedy, jeśli przepływ ten zostanie zainicjowany przez komputer znajdujący się za zaporą, natomiast blokują próby połączenia komputerów znajdujących się na zewnątrz zapory z komputerami chronionymi zaporą.

- Rozwiązywanie problemów z routerami (bramkami):


- Problemy z routerami powstają często w sytuacjach, jeśli jeden lub więcej komputerów łączą się z Internetem za pośrednictwem routera bądź zapory ogniowej. Jeśli komputery połączone z siecią mającą dostęp do Internetu mają przydzielone własne adresy IP, wydzierżawione od dostawcy Internetu (nawet dynamiczne) z wykorzystaniem DHCP, to w grze Kozacy II problemy z routingiem nie powinny się pojawić.

- Jednak jeśli komputer nie ma adresu IP, ale polega na routerze, wykorzystującym translację adresów sieciowych (NAT), tak aby pojedynczy rzeczywisty adres IP mógł być wykorzystywany do łączenia się z Internetem przez wszystkie komputery w sieci, to problemy w trakcie gry w Kozaków II mogą wystąpić, o ile nie podejmie się kroków, aby zezwolić innym komputerom na inicjowanie połączeń z tym komputerem. Problem ten wynika z faktu, że rzeczywisty adres IP posiada jedynie router, a komputery spoza sieci lokalnej nie mogą wysyłać informacji do konkretnych komputerów w tej sieci połączonych ze sobą w ten sposób, gdyż jedyny adres IP, na który mogą wysyłać informacje, jest adresem rzeczywistym routera.

W takim przypadku można zrobić jedną z trzech rzeczy:

1. Najtańszym i najprostszym rozwiązaniem jest takie skonfigurowanie routera, żeby wysyłał wszystkie pakiety docierające do niego z Internetu na porty TCP i UDP nr 34000-34005 oraz na port TCP 6667 do konkretnego komputera. Oznacza to, że w takim przypadku tylko jeden z komputerów przyłączonych do sieci będzie mógł prowadzić grę w Kozaków II, bo tylko ten komputer będzie otrzymywał żądania o połączenie od innych graczy spoza sieci lokalnej.

2. Kolejne rozwiązanie polega na tym, aby zdobyć zestaw rzeczywistych adresów IP do translacji adresów sieciowych (NAT) typu "jeden do jednego". W maskaradach NAT typu "jeden do jednego" router zastępuje adres IP komputera przyłączonego do sieci rzeczywistym adresem IP przydzielonym temu komputerowi z dostępnego zestawu. W ten sposób komputery i serwery gry internetowej będą mogły wysyłać dane do routera używając adresów z maskarady, a router będzie wiedzieć, do którego komputera z sieci lokalnej te dane wysłać.

3. Kolejnym rozwiązaniem, aczkolwiek droższym, jest takie skonfigurowanie komputera przyłączonego do sieci lokalnej, żeby korzystał z rzeczywistego adresu IP. Komputer taki będzie potrzebował dwóch interfejsów sieciowych (jeden dla sieci lokalnej, a jeden dla Internetu) lub może być połączony zarówno do sieci lokalnej jak i do Internetu.

- Kozacy II i routery wykorzystujące NAT:


- Nie gwarantujemy pełnej funkcjonalności gry Kozacy II na komputerach, które są połączone z Internetem za pośrednictwem routera wykorzystującego NAT, a nawet NAT "jeden do jednego". Użytkownicy, których komputery połączone są z Internetem właśnie w ten sposób, mogą dołączać tylko do gier zainicjowanych przez innych graczy, ale nie mogą tworzyć własnych gier (gra co prawda zostanie stworzona, ale pozostali gracze nie będą jej widzieć, a tym bardziej do niej dołączyć). Pełna funkcjonalność gry jest w takim przypadku co prawda możliwa, ale zależy od topologii sieci oraz rodzaju używanego routera.




©Dane pochodzą z manuala do gry Kozacy 2
_________________
Właściciel i główny administrator portalu Kozacy.org
Kontakt - via e-mail bądź PW na forum.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: Noworoczna zbiórka na Kozacy.org
[GP]Warren Newsy i Ogłoszenia 11 2013-03-04, 20:41
Ernest
Brak nowych postów Ogłoszenie: Nabór na redaktorów Kozacy.org
Kokosz Newsy i Ogłoszenia 5 2012-05-04, 19:12
WhiteCrow
Brak nowych postów Ogłoszenie: 2. rocznica serwisu Kozacy.org
Kokosz Newsy i Ogłoszenia 0 2012-01-18, 12:14
Kokosz
Brak nowych postów Ogłoszenie: Ranking graczy Cossacks 3 Kozacy.org
[GP]Warren Scena Multiplayer 34 2017-07-11, 00:31
[GP]Warren
Brak nowych postów Przyklejony: Kozacy.org w Sieci
Wykop.pl - Youtube.com - Ask.fm - Steam Community
[GP]Warren Kozacka Karczma 0 2016-05-21, 12:43
[GP]Warren
Brak nowych postów Przyklejony: c1c.pl -> KOZACY.ORG | Przekształcamy się!
Kokosz Newsy i Ogłoszenia 1 2011-03-06, 10:48
Kokosz
Brak nowych postów Przyklejony: ZBIÓRKA - KOZACY.ORG
Kokosz Newsy i Ogłoszenia 13 2012-03-12, 19:28
Radlok
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: Kozacy na Windows 8 FAQ - Problemy & Rozwiązania
Cossacks | Kozacy | Problem z Grafiką | Problem z Myszką | Czarny Ekran| Inne
[GP]Warren FAQ - Taktyki & Poradniki 0 2016-02-03, 22:09
[GP]Warren
Brak nowych postów Przyklejony: Kozacy na Windows 7 FAQ - Problemy & Rozwiązania
Cossacks | Kozacy | Problem z Grafiką | Problem z Myszką | Czarny Ekran| Inne
[GP]Warren FAQ - Taktyki & Poradniki 0 2016-02-03, 23:07
[GP]Warren
Brak nowych postów Przyklejony: Kanał TeamSpeak Cossacks 3 - Kozacy.org
Ogólnodostepny kanał TS Kozacy III - Kozacy 3 - Cossacks III - C3
[GP]Warren Scena Multiplayer 6 2017-02-25, 16:16
[GP]Warren

Cossacks 3 DLC: Days of Brillance z polską kampanią!



© 2009-2011 | Kozacy.org - polskie centrum gry Kozacy I & II. Wszelkie prawa zastrzezone. Kopiowanie elementów zawartych na stronie zabronione.

Partner - StartVISION.pl modified by Kozacy.org
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group