Forum Cossacks 3 :: Prusy - Opis nacji

Poprzedni temat «» Następny temat


Tagi tematu: nacji, opis, prusy

Prusy - Opis nacji
Autor Wiadomość
WhiteCrow 

Wiek: 25
Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 432
Skąd: Konin

Medale: Brak


Wysłany: 2011-03-06, 15:13   Prusy - Opis nacji

Rozpoczynając grę Prusami już na samym początku rozpościera się panorama beznadziejnie rozplanowanej rozbudowy (magazyn po koszarach czy targowisko po stajni) co w znacznym stopniu osłabia tą nacje. Ponadto, słaba podstawowa formacja piechoty (Muszkieterowie), która mimo, że jest tania to zbyt małe obrażenia na bagnet przy niskim morale i powolnym zbieraniu obrażeń (1/50) czynią z niej jedną z najgorszych piechot wśród nacji (tuż przed strażą wiejską czy tańczącymi jataganami :P). Jednak skupmy się na walorach Pruskiej rozbudowy i wojsk.
Po pierwsze przy dobrym rozłożeniu chłopów na starcie, czyli 6 idzie na drewno i 4 robi ratusz umożliwia nam to zbudowanie od razu po koszarach stajni. Z ratusza chłopi idą na kamień. Jak przyniosą pierwszą serie surowców przerzucamy 4 chłopów z drewna na kamień i po drugiej serii zbiorów mamy już targowisko a na nim handlujemy już na magazyn, pierwszego upa na żarcie, a po magazynie na akademie.
Na początku nie ma wyboru i trzeba zrobić z dwa oddziały muszkieterów i parę luźnych jednostek wysłać na zwiad przy czym dodatkowo możemy nastawić produkcje szaserów konnych co daje nam jeszcze wczesną jazdę (około 6-7 minuty) skuteczną przeciwko ułanom na rushu bądź na zrobienie własnego rusha. Na dłuższą metę produkcja szaserów konnych się nie opłaca dlatego lepiej produkować huzarów konnych.
Następnie można postawić domek co daje populacje 480, czyli sporo jak na początek i należy jak najszybciej z pierwszej dostawy złota zbudować kuźnie co umożliwia produkcję czarnego korpusu, czyli jednostkę na której oprzemy naszą taktykę gry.
Dlaczego czarny korpus, otóż mówię, jest to jednostka stosunkowo tania (50 żywności i 5 żelaza) żelaza na produkcje pobiera tyle co fizylierzy przy czym nie potrzeba jej złota na produkcje, ma bardzo wysokie morale więc pierwsze oddziały jeszcze przed zbudowaniem pałacu można spokojnie posyłać bez żadnego oficera (95 morale), ma dobre obrażenia na bagnet (10) i szybko nabiera zarówno obrażenia na bagnet (1/20) jak i morale (1/2) ponadto zużywa bardzo mało węgla (240/strzał) co daje nam możliwość prowadzenia ciągłego ostrzału bez problemów z prochem (więcej węgla na strzał dla kawalerii).
Prusy mają przy tym trzy rodzaje domów (mały 120, duży 240 i ogromny 180) na które należy zebrać trochę więcej drewna ale przy dobrym rozłożeniu chłopków można to zabezpieczyć i około 20 minuty wystawić populacje na 1800 a nawet więcej .
Ostatecznie Prusy mają stosunkowo tanią ciężką stajnie co umożliwia jej wczesną budowę, a w owej stajni produkcję Dragonów konnych, którzy są swoistymi odpowiednikami dragonów rosyjskich (produkcja 120, szabla 16, strzelba 170).
W ten sposób można w miarę krótkim czasie wyprodukować ogromną ilość piechoty o dobrym morale i bardzo ekonomicznym podejściu do wojny :] oraz dwukrotnie większą ilość kawalerii niż inne nacje (nie porównywać z Egiptem :P).
Po zbudowaniu pałacu musimy chwilę odczekać żeby wybudować drugi ratusz który zabiera mało drewna i kamienia ale sporo złota (2800) co jednak później zawsze się zwraca). Z jednego ratusza chłopów rozdzielamy pomiędzy drewno i kamień a z drugiego na żarcie.
Jak tylko wybudujemy pałac należy zadbać w pierwszej kolejności o drugiego upa na żarcie a potem upy na żelazo we wszystkich wioskach jakie już posiadamy. Oczywiście tak jak wszędzie żelaza będzie nam brakować ale od czego mamy targowisko .
Z kolei teraz prześledźmy co przyniosą nam zmiany w patchu 1.4. Zostanie zmniejszone zużycie prochu przez muszkieterów z 6 do 5 oraz wprowadzona zostanie możliwość zrobienia upa dla nich co da im 120 wystrzału (zamiast 100) przy opóźnieniu ich produkcji o 10% czasu podstawowego. Cena owego upa będzie wynosić 1000 złota i 1500 żelaza (czyli cholernie drogo), a to oznacza, że i tak nikt tego nie będzie robił przed pałacem a potem już lepiej przejść na grenadierów czy pozostać na tańszym i masowo robionym czarnym korpusie. Następnie produkcja szaserów pieszych będzie możliwa po zbudowaniu stajni, zaś tą dopiero będzie można postawić po zbudowaniu domku (300 drewna 100 złota 100 kamienia) co przy sporych cenach w złocie za budynki pruskie będzie możliwe dopiero po drugiej dostawie złota. Co to faktycznie zmienia? Zmniejsza możliwość obrony Prusami na początku, ponieważ pozostają nam beznadziejni muszkieterowie w wyłączności. Opóźnia produkcje zarówno szaserów konnych, czyli uniemożliwia rusha i przesuwa ich produkcje gdzieś na 9-10 minutę najwcześniej oraz opóźnia rekrutacje szaserów pieszych, czyli brak partyzantki na początku.
Otóż wiadomo było, że ruscy są ciency i grać potrafią tylko nacją po tuningu ale dlaczego ze wszystkich innych nacji robią maluchy?? ;/
Podsumowując, pomimo tych małych utrudnień dalej jest tanio, szybko, o wysokiej jakości i masowo.


Opracował [IG]Karols
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: Opis 17th c HH Mod
Cichor Modyfikacje Kozaków 1 2010-05-10, 21:08
[GP]Warren
Brak nowych postów Ren - Opis nacji
WhiteCrow Artykuły i FAQ 0 2011-03-06, 15:15
WhiteCrow
Brak nowych postów Opis nacji
tłumaczenie by Radlok (TEMAT W BUDOWIE!_
Radlok FAQ - Taktyki & Poradniki 4 2010-05-14, 00:09
[GP]Warren
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Anglia - Opis nacji
Kozacy 2
WhiteCrow Artykuły i FAQ 0 2011-02-08, 17:12
WhiteCrow
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Hiszpania - Opis nacji
WhiteCrow Artykuły i FAQ 0 2011-02-10, 20:29
WhiteCrow
Brak nowych postów Rosja - Opis nacji
v 1.1
WhiteCrow Artykuły i FAQ 0 2011-03-06, 15:09
WhiteCrow
Brak nowych postów Polska - Opis nacji
WhiteCrow Artykuły i FAQ 0 2011-03-06, 15:16
WhiteCrow
Brak nowych postów Egipt - Opis nacji
WhiteCrow Artykuły i FAQ 4 2011-07-08, 18:50
WhiteCrow
Brak nowych postów RestLeague #45 / 19:00 / 1000 0pt kontynent Prusy
[GP]Warren Scena Multiplayer 1 2017-07-12, 19:29
[GP]Warren
Brak nowych postów [ Ankieta ] Ranking nacji
PrzemekKondor Kozacka Karczma 3 2017-04-23, 20:54
Arpe

Cossacks 3 DLC: Days of Brillance z polską kampanią!



© 2009-2011 | Kozacy.org - polskie centrum gry Kozacy I & II. Wszelkie prawa zastrzezone. Kopiowanie elementów zawartych na stronie zabronione.

Partner - StartVISION.pl modified by Kozacy.org
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
- recenzje anime